Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 23 و 27 دقیقه

افزایش صادرات آلومینیوم تایوان به ایالات‌متحده علی رغم تعرفه‌های آمریکا

افزایش صادرات آلومینیوم تایوان به ایالات‌متحده علی رغم تعرفه‌های آمریکا

باشگاه آلومینیوم: اعمال تعرفة مالیات بر واردات برروی فولاد و آلومینیوم از سوی ایالات‌متحده، صادرات بسیاری از کشورها ازجمله تایوان را تحت‌تأثیر قرار داده است. دونالد ترامپ، تنها واردات فولاد از کرة‌ جنوبی، برزیل و آرژانتین و همچنین واردات آلومینیوم از آرژانتین را معاف از پرداخت مالیات اعلام نموده است.

یکشنبه 27 آبان 1397 ساعت 23:26

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از خبرگزاری بلومبرگ، سال گذشته (2017)، تایوان نهمین منبع صادرات فولاد به ایالات‌متحده اعلام شد. این درحالی است که برزیل، کرة جنوبی و آرژانتین به‌ترتیب دومین، سومین و ششمین منبع صادرات فولاد به ایالات‌متحده بوده‌اند.

همزمان ایالات‌متحده با برخی از کشورها قراردادی امضاء کرده که براساس این قرارداد، هیچ محدودیت مالیاتی برروی صادرات آلومینیوم و فولاد از کشورهای مذبور وجود ندارد. برای مثال در قرارداد امضاء‌شده با کرة جنوبی، سهمیة واردات فولاد لحاظ شده است. تعرفة مالیات بر واردات آلومینیوم و فولاد از اتحادیة اروپا، کانادا و مکزیک از ابتدای ماه ژوئن اعمال شد.

دولت ایالات‌متحده از تولیدکنندگان داخلی خواسته است تا به‌منظور همگام‌شدن با تعرفه‌های اعمال‌شده، بازار واردات خود را به کشورهای دیگر گسترش دهند.

کاهش صادرات فولاد تایوان به ایالات‌متحده با صادرات این محصول از تایوان به چندین کشور اروپایی و آسیای جنوب‌شرقی جبران شده است به‌طوری‌که طی سه ماه گذشته، میزان صادرات فولاد تایوان به 3/92 میلیارد دلار (آمریکا) افزایش یافت. ازطرفی ایالات‌متحده بزرگترین مقصد صادرات محصولات فولادی تایوان بوده است اما طی هفت ماه نخست سال جاری، ایالات‌متحده در ردة دوم پس از چین قرار گرفت.

با توجه به کاهش سفارش محصولات آلومینیومی از چین، علیرغم اعمال تعرفه‌های مالیاتی ایالات‌متحده برروی آلومینیوم، صادرات محصولات مذبور از تایوان به آمریکا از آوریل تا اکتبر نه‌تنها کاهش نداشته است، بلکه 3/8 برابر شده است که ارزشی بالغ بر 70 میلیون دلار دارد. در این محدودة زمانی، واردات محصولات آلومینیومی به ایالات‌متحده، 290 میلیون دلار ارزش مالی داشته است.

وزیر اقتصاد و دارایی تایوان اعلام کرده که به‌منظور حذف تعرفة مالیات بر واردات آلومینیوم و فولاد، درحال مذاکره با ایالات‌متحده می‌باشد. طبق گفتة وزیر اقتصاد و دارایی تایوان، ترکیه، کانادا و اتحادیة اروپا از مقاصد ثانویه صادرات آلومینیوم تایوان خواهند بود. در این صورت رعایت قوانین مالیات بر واردات به این کشورها ضروری می‌باشد.

تعداد بازدید : 1104

ثبت نظر

ارسال