Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 16 و 7 دقیقه

آخرین دیگ های آلاینده ایرالکو از مدار تولید خارج شد

آخرین دیگ های آلاینده ایرالکو از مدار تولید خارج شد

باشگاه آلومینیوم:42دیگ باقیمانده از 750 دیگ قدیمی و فاقد سیستم کنترل آلایندگی کارخانه ایرالکو در اراک از مدار تولید خارج شد.

شنبه 19 آبان 1397 ساعت 11:57

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایسنا به نقل از محیط زیست استان مرکزی، رضا میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در مراسم خروج این تعداد دیگ از مدار تولید گفت: تعطیلی دیگ‌های آلاینده خطوط قدیمی ایرالکو باید در سال 88 انجام می شده که با وقفه چندین ساله همراه بوده است و خروج و جمع آوری این دیگ های باقیمانده از مدار، اتفاقی مبارک برای کاهش آلودگی کلان شهر اراک است.

وی افزود: امروز 42 دیگ باقیمانده در مدار تولید که هیچگونه سیستم کنترل آلودگی نداشتند غیرفعال شد و با این اقدام قسمتی از معضلات زیست محیطی کارخانه آلومینیوم برطرف شد. امیدواریم صنایع قدیمی و آلاینده کشور با بروزرسانی سیستم کنترل آلودگی هوا اقدامی موثر در کاهش آلاینده های زیست محیطی کشور بردارند.

وی اظهار کرد: در کلانشهر اراک طی شش ماهه اول سال 97 نسبت به مدت مشابه سال 96 تعداد روزهای آلاینده بیش از 19 درصد کاهش داشته است و امیدواریم با اجرائی شدن مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوا گامی مفید در بهبود وضعیت زیست محیطی این شهر برداشته شود.

تعداد بازدید : 1739

ثبت نظر

ارسال