Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 8 و 19 دقیقه

تیر خلاص آمریکا به تجارت فلزی با کانادا؛ کاهش صاردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا بعد از کره به کانادا رسید

تیر خلاص آمریکا به تجارت فلزی با کانادا؛ کاهش صاردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا بعد از کره به کانادا رسید

باشگاه آلومینیوم: کانادا امید زیادی ندارد که واشنگتن به‌زودی تعرفه‌هایی را که برای صادرات فولاد و آلومینیوم تحمیل کرده است، کاهش دهد و یا حتی بتواند در برابر فشار ایالات متحده برای مذاکرات جدی‌تر مقاومت نماید.

دوشنبه 23 مهر 1397 ساعت 11:16

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از معدن24، در ماه ژوئن بود که رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، براساس آنچه دلایل امنیت ملی می‌خواند، تعرفه‌هایی را برای کانادا و مکزیک اعمال کرد و گرچه کانادا و مکزیک هفته گذشته با قوانین تجارت درون قاره‌ای موافقت کردند، اما این تعرفه‌ها همچنان ادامه دارند.

کانادا بزرگترین تامین‌کننده آلومینیوم و فولاد ایالات متحده است و واشنگتن نگران است که کشورهایی تلاش کنند که فلزاتشان را از طریق کانادا به آمریکا وارد کنند و اینطور وانمود کنند که این فلزات توسط کانادا تولید شده‌اند. البته دولت کانادا روز سه‌شنبه 17 مهرماه بر اساس توافقات قبلی اعلام کرد که تعرفه‌های جدیدی برای محصولات فولادی و مشتقات آن برای واردات از سایر کشور‌ها اعمال خواهد کرد. مجموعه اقداماتی که انتظار می‌رود روند افزایش واردات این محصول را به کانادا کاهش دهد. طبق گفته یک مقام دولتی از تاریخ 25 اکتبر، تعرفه 25 درصدی بر روی این محصولات اعمال خواهد شد چرا که حجم واردات از سوی شرکای تجاری کانادا در بیشترین حجم سال‌های اخیر قرار دارد. این مقام دولتی همچین اعلام کرد، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، در اخرین نطق خصوصی خود به هیچ وجه انتظار کاهش یا حذف تعرفه‌های جدیدی که دولت آمریکا برقرار کرده است را ندارد.

در ماه مارس، ایالات متحده طی قراردادی با کره جنوبی، صادرات این کشور را به میزان 30 درصد حجم سه سال گذشته کاهش داده است. در جریان مذاکرات توافقنامه جدید ایالات متحده-مکزیک-کانادا (USMCA) نیز، مقامات ایالات متحده اعلام کردند که مفاد همین قرارداد را بری فولاد و آلومینیوم وارداتی از کانادا را خواستار هستند. البته کانادا درخواست آمریکا را رد کرده و اعلام داشته هرگونه محدودیتی بر روی فلزات می بایست بیشتر از حجم صادرات فعلی به ایالت متحده باشد تا بتواند بازار را برای رشد صادرات و صنعت حمل و نقل هموار نماید.

دو منبع دیگر که به طور مستقیم با مذاکرات سهمیه‌های فلز بین واشنگتن و اتاوا درگیر هستند نیز اعلام کردند، محدودیت صادراتی که ایالات متحده برای آلومینیوم در نظر دارد، باعث شده است سرمایه‌گذاری در این صنعت پر ریسک‌تر شود. به همین جهت پیش از اینکه مذاکرات ثانویه آغاز شود، به پایان رسید و دولت کانادا قصد دارد توسط مراجع قضایی بین المللی نسبت به تنظیم قوانین تجاری بین این دو کشور اقدام نماید.

 

تعداد بازدید : 989

ثبت نظر

ارسال