Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 22 و 50 دقیقه

روسیه بر کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کرد

روسیه بر کالاهای آمریکایی تعرفه وضع کرد

باشگاه آلومینیوم: مسکو در پاسخ به وضع تعرفه‌هایی از سوی آمریکا بر فولاد و آلومینیوم صادراتی روسیه، برای برخی محصولات وارداتی از این کشور تعرفه جدید وضع کرد.

دوشنبه 15 مرداد 1397 ساعت 11:20

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایرنا، روسیه تعرفه‌های جدیدی بر خودروها و ماشین آلات سنگین و راهسازی، تجهیزات و دستگاه‌های حفاری نفت و گاز، ابزار برای فرآوری فلزات و حفاری صخره‌ها تولیدی آمریکا وضع خواهد کرد که از 25 تا 40 درصد افزایش برخوردار خواهند بود.

ریانووستی مدعی شده بود که زیان روسیه از اعمال تعرفه بر فولاد و آلومینیوم این کشور توسط آمریکا 537.6 میلیون دلار خواهد بود.

ماکسیم اورشکین وزیر توسعه اقتصادی روسیه پیشتر اعلام کرد که تعرفه‌های اضافی که روسیه بر کالاهای آمریکایی وضع می کند، سالانه 87.6 میلیون دلار خواهد بود و روسیه می تواند بر اساس اصول و معیارهای سازمان تجارت جهانی در شرایط کنونی تا این سطح تعرفه اعمال کند. 
وزیر توسعه اقتصادی روسیه خاطرنشان کرد: تدابیر روسیه در آینده نزدیک اعمال و محصولاتی را شامل می‌شود که نمونه مشابه آن در بازار روسیه وجود دارد. 

آمریکا تعرفه 25 درصدی برای محصولات فولاد و تعرفه 10 درصدی برای محصولات آلومینیوم وارداتی به این کشور وضع کرده است.

این تعرفه‌ها شامل حال چندین کشور از جمله روسیه، هند، چین، کانادا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا شده‌اند. 

سازمان تجارت جهانی به تازگی طی بیانیه ای که به درخواست مسکو منتشر کرد، اعلام کرده است که تصمیم دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا برای وضع تعرفه برای واردات فولاد و آلومینیوم یک اقدام حمایت‌ گرایانه تحت مقررات سازمان تجارت جهانی محسوب می‌ شود و آمریکا باید به صادر کنندگان بزرگ خسارت پرداخت کند. 

چین، هند و اتحادیه اروپا نیز شکایت مشابهی در سازمان تجارت جهانی مطرح کرده و تعرفه‌های آمریکایی را یک اقدام حمایت‌گرایانه خوانده‌اند. 

کاخ سفید اصراردارد که این تعرفه‌ها بنا بر دلایل امنیت ملی وضع شده‌اند و فراتر از مقررات سازمان تجارت جهانی هستند و از این رو درخواست‌های خسارت را غیرمنطقی خوانده است.

 

تعداد بازدید : 847

ثبت نظر

ارسال