Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 20 و 10 دقیقه

آمریکا علیه شریک‌هایش در WTO پرونده گشود

آمریکا علیه شریک‌هایش در WTO پرونده گشود

باشگاه آلومینیوم: آمریکا علیه تعرفه‌های تلافی‌جویانه چین، اتحادیه اروپا، کانادا، مکزیک و ترکیه که بدنبال تعرفه‌های واشنگتن روی واردات آلومینیوم و فولاد وضع شده‌اند، پنج پرونده اعتراض در سازمان تجارت جهانی (WTO) گشود.

سه شنبه 26 تیر 1397 ساعت 12:5

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، رابرت لایتیزر - نماینده تجاری آمریکا - در بیانیه‌ای اظهار کرد که تعرفه‌های تلافی‌جویانه روی صادرات آمریکایی به ارزش مجموع ۲۸.۵ میلیارد دلار، تحت مقررات WTO غیرقانونی هستند.

وی گفت: به نظر می‌رسد این تعرفه‌ها تعهد هر یک از اعضای WTO تحت توافقنامه این نهاد را نقض می‌کنند. آمریکا اقدامات لازم را برای حمایت از منافعش اتخاذ خواهد کرد و ما از شرکای تجاری خود می‌خواهیم به شکل سازنده با ما در خصوص مشکلاتی که به دلیل ظرفیت مازاد در بخش‌های فولاد و آلومینیوم ایجاد شده‌ است، همکاری کنند.

دفتر لایتیزر تاکید کرد: تعرفه‌هایی که آمریکا روی واردات فولاد و آلومینیوم وضع کرده است، تحت مقررات WTO قابل قبول هستند زیرا با تکیه بر دلیل امنیت ملی طراحی شده‌ است.

مکزیک اعلام کرد که از تدابیر تلافی‌جویانه خود دفاع خواهد کرد و وضع تعرفه‌های آمریکا را غیرقابل توجیه خواند.

وزارت اقتصاد مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که خرید فولاد و آلومینیوم که آمریکا از مکزیک انجام می‌دهد تهدیدی برای امنیت ملی این کشور نیست و برعکس، روابط تجاری محکم میان مکزیک و آمریکا بازار منطقه‌ای یکپارچه‌ای را ایجاد کرده که در آن محصولات فولاد و آلومینیوم به رقابت پذیری منطقه در بخش‌های استراتژیک مختلف مانند خودرو، هوافضا، برق و الکترونیک کمک کرده‌اند.

نماینده تجاری آمریکا ماه گذشته گفته بود تلافی‌جویی هیچ مبنای قانونی ندارد، زیرا اتحادیه اروپا و سایر شرکای تجاری آمریکا این ارزیابی نادرست را داشته اند که تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم آمریکا اقدامات حمایت گرایانه برای حمایت از تولیدکنندگان آمریکایی بوده‌اند.

تعداد بازدید : 975

ثبت نظر

ارسال