Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 14 دقیقه

کاهش تولید آلومینیوم ریو تینتو در سه ماه نخست ۲۰۲۰

کاهش تولید آلومینیوم ریو تینتو در سه ماه نخست ۲۰۲۰

باشگاه آلومینیوم: با وجود افزایش ۸ درصدی تولید بوکسیت ریو تینتو در فصل نخست ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تولید آلومینیوم این شرکت کاهش داشت.

چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 ساعت 0:36

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین و به نقل از AlCircle، شرکت انگلیسی-استرالیایی ریو تینتو که دومین تولیدکننده بزرگ فلزات در جهان است، گزارش عملیاتی فصل نخست ۲۰۲۰ را منتشر کرده است. تولید بوکسیت این شرکت با حدود ۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۱۳.۸ میلیون تن رسیده است. اما این میزان تولید در مقایسه با ۳ ماه پایانی سال ۲۰۱۹ افت ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

یکی از دلایل افزایش تولید بوکسیت ریو تینتو، افزایش تولید معدن Amrun در سال ۲۰۱۹ و رشد ۷ درصدی فروش در فصل نخست بود.

اما تولید آلومینیوم این شرکت در فصل نخست ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲ درصد کاهش به ۸۰۰ هزار تن رسید. در راستای استراتژی اولویت ارزش بر حجم تولید و کمک به رشد قیمت‌ها، واحد ISAL این شرکت با ۸۵ درصد ظرفیت فعالیت کرد. تولید آلومینیوم ریو تینتو در فصل نخست ۲۰۲۰ نسبت به فصل پایانی ۲۰۱۹ بدون تغییر بود.

این شرکت برای اطمینان از سلامت کارکنان و جوامع اطراف، اقدامات بهداشتی و سلامتی متعددی اعمال کرده است تا با تغییرات عملیاتی، گامی در جهت مهار کروناویروس بردارد. ریو تینتو توانسته است با اتکا بر سبد محصولات گسترده و ترازنامه قوی خود، در این وضعیت عدم قطعیت به فعالیت ادامه دهد و در مقابل نوسانات بازار مقاومت کند.

تمامی پروژه‌های بزرگ ریو تینتو تا فصل اول پیشرفت مناسبی داشتند، اما حالا تحت تاثیر محدودیت‌های دولتی در حمل و نقل کالا و افراد برای مقابله با کروناویروس قرار گرفته است. انتظار می‌رود که هزینه سرمایه‌گذاری این شرکت در سال ۲۰۲۰ از حدود ۷ میلیارد دلار برنامه‌ریزی قبلی، به حدود ۵ تا ۶ میلیارد دلار کاهش داشته باشد. شیوع کرونایروس و تاثیر مثبت افزایش ارزش دلار از دلایل اصلی این موضوع هستند.

 

تعداد بازدید : 953

نظرات

سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج(ع)

6 سال و 11 ماه و 3 روز پیش

حدود دو سال است که حسابهای سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) مسدود و توسط بانک مرکزی و بانک پارسیان مصادره شده . اخیرا بغیر از پرداخت 35 میلیون تومان از مبلغ سپرده گذاری و اخذ تعهدنامه ترکمنچای 14 و 17 ماهه از ملتی که چاره ای جز تن دادن به امضای خفت بار آن نداشتند، هیچ کار دیگری نشده است !! ؟؟ بانک مرکزی می توانست حداقل به میزان سپرده گذاری مشتریان تا تعیین تکلیف موسسه ثامن الحجج راهکار اعطای وام از بانکی ثالث را برای این دسته از مردمی که اندک سرمایه یا کل زندگیشان را برای گرفتن چندر غاز سود و گذراندن زندگی در ام القرای جهان اسلام به این موسسه که لقب هشتمین امام و پیشوای شیعیان جهان را به یدک می کشد، سپردند ارائه دهد که نکرد و موجبات گرفتاری و فلاکت سپرده گذاران را فراهم آورد ؟؟ !! موضوع بسیار مهمی که دغدغه سپرده گذاران است تکلیف سودهای معوق است که علیرغم دستور کتبی مدیرعامل موسسه ثامن الحجج دراردیبهشت 95 به کلیه شعب مبنی بر محاسبه و پرداخت سود سال 95 لیکن پیرو ابلاغیه کارگروه بانک مرکزی و . . .پس از زدن از سر و ته سودهای متعلقه برگه تعهد بدهی موسسه به سپرده گذاران تا دیماه 94 تنظیم و صادر شده است ! ؟ البته با اظهارات مدیران بانک مرکزی و پارسیان طی سال گذشته این اطمینان به سپرده گذاران داده شد که حتی کمترین آسیب به آنها نخورد و تمام توان خود را بر رفع مشکل سپرده گذاران این موسسه به کار ببندند و پس از تبدیل املاک و اموال منقول و غیر منقول موسسه و افزایش حجم نقدینگی بر اساس بالاترین نرخ سود سپرده گذاری بلند مدت به سپرده گذاران پرداخت شود . قوه قضائیه نیز تاکنون اجازه نداده که ما سپرده گذاران از آقای میرعلی مدیرعامل و همچنین اعضای هیئت مدیره موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) دانش آموختگان سبزوار شکایت کنیم ؟؟ !! چنانچه باید سپرده گذاران راسا اقدام به شکایت نمایند بهتر است رئیس محترم دادگستری مکانیزم آنرا اعلام دارند تا علاوه بر مطالبه اصل سپرده وسود 30 درصدی سالانه به همراه ضرر و زیانهای وارده و خسارات تأخیر تأدیه بر اساس نرخ تورم تقدیم دادگستری استان شود.

سپرده گذاران موسسه ثامن الحجج(ع)

6 سال و 11 ماه و 3 روز پیش

حدود دو سال است که حسابهای سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) مسدود و توسط بانک مرکزی و بانک پارسیان مصادره شده . اخیرا بغیر از پرداخت 35 میلیون تومان از مبلغ سپرده گذاری و اخذ تعهدنامه ترکمنچای 14 و 17 ماهه از ملتی که چاره ای جز تن دادن به امضای خفت بار آن نداشتند، هیچ کار دیگری نشده است !! ؟؟ بانک مرکزی می توانست حداقل به میزان سپرده گذاری مشتریان تا تعیین تکلیف موسسه ثامن الحجج راهکار اعطای وام از بانکی ثالث را برای این دسته از مردمی که اندک سرمایه یا کل زندگیشان را برای گرفتن چندر غاز سود و گذراندن زندگی در ام القرای جهان اسلام به این موسسه که لقب هشتمین امام و پیشوای شیعیان جهان را به یدک می کشد، سپردند ارائه دهد که نکرد و موجبات گرفتاری و فلاکت سپرده گذاران را فراهم آورد ؟؟ !! موضوع بسیار مهمی که دغدغه سپرده گذاران است تکلیف سودهای معوق است که علیرغم دستور کتبی مدیرعامل موسسه ثامن الحجج دراردیبهشت 95 به کلیه شعب مبنی بر محاسبه و پرداخت سود سال 95 لیکن پیرو ابلاغیه کارگروه بانک مرکزی و . . .پس از زدن از سر و ته سودهای متعلقه برگه تعهد بدهی موسسه به سپرده گذاران تا دیماه 94 تنظیم و صادر شده است ! ؟ البته با اظهارات مدیران بانک مرکزی و پارسیان طی سال گذشته این اطمینان به سپرده گذاران داده شد که حتی کمترین آسیب به آنها نخورد و تمام توان خود را بر رفع مشکل سپرده گذاران این موسسه به کار ببندند و پس از تبدیل املاک و اموال منقول و غیر منقول موسسه و افزایش حجم نقدینگی بر اساس بالاترین نرخ سود سپرده گذاری بلند مدت به سپرده گذاران پرداخت شود . قوه قضائیه نیز تاکنون اجازه نداده که ما سپرده گذاران از آقای میرعلی مدیرعامل و همچنین اعضای هیئت مدیره موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) دانش آموختگان سبزوار شکایت کنیم ؟؟ !! چنانچه باید سپرده گذاران راسا اقدام به شکایت نمایند بهتر است رئیس محترم دادگستری مکانیزم آنرا اعلام دارند تا علاوه بر مطالبه اصل سپرده وسود 30 درصدی سالانه به همراه ضرر و زیانهای وارده و خسارات تأخیر تأدیه بر اساس نرخ تورم تقدیم دادگستری استان شود. جمعی از سپرده گذاران وسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع)

ثبت نظر

ارسال