Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 23 و 11 دقیقه

کامودیتی ها از تضعیف دلار جان گرفتند؛ شاخص یورو به بالاترین رقم طی 6 هفته اخیر رسید

کامودیتی ها از تضعیف دلار جان گرفتند؛ شاخص یورو به بالاترین رقم طی 6 هفته اخیر رسید

باشگاه آلومینیوم: اتخاذ سیاست های جدید دولت ایتالیا در خصوص مهار کسری بودجه، قدرت یورو را در بازارهای جهانی افزایش داد. این موضوع که به تضعیف ارزش شاخص دلار انجامید، کامودیتی ها را در مسیر رشد قیمتی قرار داد. علاوه بر تضعیف دلار آمریکا، کاهش قابل توجه موجودی انبارهای فلزاتی چون مس، روی و آلومینیوم در این رشد نقش داشته است. بازار جهانی فعالیت امروز خود را تحت تاثیر اتخاذ سیاست های جدید کشور ایتالیا آغاز کرد. در پی تصمیم دولت ایتالیا برای مهار کسری بودجه، یورو به بالاترین ارزش در برابر دلار، طی 6 هفته گذشته رسید.

شنبه 14 مهر 1397 ساعت 12:52

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شاخص دلار امروز در بازار جهانی، با روندی نزولی فعالیت خود را آغاز کرد. شب گذشته خبرگزاری های کشور ایتالیا اعلام کردند دولت این کشور قصد دارد کسری بودجه را مهار و تولید ناخالص داخلی را به 2 درصد تا سال 2021 برساند.

این موضوع باعث تقویت ارزش یورو در بازارهای جهانی شد. به این ترتیب شاخص دلار هم اکنون با افت 0.12 درصدی نسبت به روز قبل در محدوده 95 واحد قرار دارد.

اما خبر مهم دیگری که شب گذشته منتشر شد مربوط به رشد بخش صنعت چین است. رویترز در گزارشی اعلام کرد سفارش کالاهای صادراتی صنعت چین در ماه سپتامبر به پایین ترین سطح طی 2 سال اخیر رسیده است. به گفته بسیاری از کارشناسان آثار و تبعات جنگ تجاری میان چین و آمریکا این ماه در آمارهای ثبت شده این کشور به خوبی نمایان است.

دومین اقتصاد بزرگ جهان طی ماه های اخیر با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو شده است و این مساله موجب شد تا بانک مرکزی این کشور اخیرا بر ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی با هدف حمایت از رشد و رونق اقتصادی تاکید کند.

 

کاهش موجودی انبارها به نفع کامودیتی

اما تعطیلی در بازارهای آسیایی، تا حدی از رونق معاملات کامودیتی ها کاسته است. با این حال امروز، افت نسبی ارزش شاخص دلار، کامودیتی ها را در مسیر رشد قیمتی قرار داد. با این وجود طی هفته های اخیر کاهش قابل توجه موجودی انبارهای فلزات اثر مهمی بر روند صعودی آن ها داشته است.

در گزارش های بین المللی آمده است مس امروز شاهد کاهش 2هزار و 525 تنی موجودی در انبارهای LME است و 11هزار و 275 تن نیز لغو مجوز فروش شده است.

از سوی دیگر روی با کاهش 2 هزار و 600 تنی موجودی مواجه شده و آلومینیوم نیز امروز با افت چهار هزار و 440 تنی به 983 هزار تن رسیده که کمترین سطح طی 11 سال اخیر است.

هم اکنون هر تن مس، به قیمت 6 هزار و 290 دلار رسیده و رشد 0.6 درصدی داشته است. روی نیز در محدوده 2 هزار و 650 دلاری در حال معامله است. فلز سرب نیز در بازار لندن به 2 هزار و 57 دلار رسید و آلومینیوم با رشد قیمتی قابل توجه 2.8 درصدی به 2هزار و 172 دلار ارتقا یافت.

 

تعداد بازدید : 817

ثبت نظر

ارسال