Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 7 و 39 دقیقه

پیش‌بینی مازاد بازار آلومینیوم در سال ۲۰۲۰

پیش‌بینی مازاد بازار آلومینیوم در سال ۲۰۲۰

باشگاه آلومینیوم: قیمت آلومینیوم اولیه از ۱۸۰۰ دلار در اواخر سال ۲۰۱۹، هم‌اکنون به ۱۶۰۰ دلار رسیده است. صنعت آلومینیوم در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۰ و بعد از شیوع اپیدمی کرونا با مازاد فراوان عرضه مواجه شد و این مساله هزاران فرصت شغلی این صنعت را در معرض آسیب قرار داد. آلومینیوم از صنعت خودرو گرفته تا ساخت قوطی نوشابه کاربرد دارد.

سه شنبه 24 تیر 1399 ساعت 14:42

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از دنیای اقتصاد و به نقل از فایننشال تایمز، بازار ۶۰ میلیون تنی آلومینیوم جهان بعد از شیوع کرونا با شوک تقاضا مواجه شده است. تقاضای جهانی آلومینیوم اولیه در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا به شدت کاهش یافته است و به نظر می‌رسد، بازار برای کل سال، عرضه مازاد را ثبت کند. موسسه CRU، در بحبوحه شیوع گسترده کرونا در جهان پیش‌بینی کرد، تقاضای این فلز به دنبال تعطیلی گسترده در اقتصادهای بزرگ، امسال ۸ درصد کاهش یابد.

در دوران قرنطینه کرونایی، خودروسازان بزرگ از جمله پژو، فولکس واگن و فورد به دلیل اقدامات قرنطینه و کاهش تقاضا برای وسایل نقلیه جدید، میزان تولیدات خود را در کارخانه‌های اروپا و آمریکای شمالی کاهش دادند. به گفته این موسسه، در صورتی که تولیدکنندگان بزرگ آلومینیوم شامل Alcoa و Rio Tinto کارخانه‌های ذوب خود را تعطیل کنند، مازاد جهانی این فلز شاید امسال به ۴ میلیون تن برسد. «اوین دینسمور» تحلیلگر CRU بر این باور است که مازاد جهانی چشمگیر و جلوگیری از این امر غیرممکن خواهد بود. این کارشناس پیش‌بینی کرد، شرکت‌های بزرگ در سال ۲۰۲۰، تولیدات خود را محدود کنند.

پارسال شرکت Alcoa نیمی از سبد سالانه ۳ میلیون تنی ذوب آلومینیوم خود را مورد بازبینی قرار داد، در حالی که «ریوتینتو» تهدید کرده است در صورت عدم امکان مذاکره کاهش قیمت با شرکت‌های خدمات محلی، کارخانه‌های ایسلند و نیوزیلند را تعطیل خواهد کرد.

به طور کلی، قیمت آلومینیوم از حدود دو سال قبل و از زمانی که در تحریم‌های فلج‌کننده‌ای آمریکا علیه شرکت «روسال» وقفه افتاد، تحت فشار بود. «روسال» بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم خارج از چین محسوب می‌شود.

شرکت Rusal در حالی از افت ۳۰ درصدی سود خالص سالانه خبر داد که کاهش تقاضا را مقصر این موضوع دانست و اعلام کرد: سود تقسیمی را پرداخت نمی‌کند.

در هفته‌های اخیر قیمت برخی فلزات از جمله مس و نقره با رشد مناسبی نسبت به اوج همه‌گیری کرونا مواجه شد و همین امر سبب شد تا قیمت دیگر فلزات نظیر آلومینیوم نیز با افزایش مواجه شد. قیمت هر تن آلومینیوم از ۱۴۵۰ دلار دو ماه قبل هم‌اکنون به بیش از ۱۶۰۰ دلار افزایش یافته است.

PMI رسمی تولید در چین در ماه مه ۶/ ۵۰ بود، سومین ماه پیاپی از افزایش فعالیت کارخانه، زیرا شرکت‌ها فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. این عدد یک بازگشت قوی از رقم ۷/ ۳۵ در فوریه(در خلال تعطیلی‌های ناشی از کرونا) بود و حاکی از آن است که چین به تدریج از بحران خارج می شود و در حال تلاش برای عادی سازی کامل فعالیت‌های اقتصادی است. چین بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم جهان به شمار می‌رود.

قیمت 60 روزه آلومینیوم در دو ماه اخیر (دلار بر پوند)

موجودی 60 روزه آلومینیوم در بورس فلزات لندن (تن)

تعداد بازدید : 748

ثبت نظر

ارسال