Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 19 و 52 دقیقه

همکاری کانادا با سیاستمداران و بازرگانان آمریکایی برای فشار بر ترامپ

همکاری کانادا با سیاستمداران و بازرگانان آمریکایی برای فشار بر ترامپ

باشگاه آلومینیوم: «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا گفت که اوتاوا درحال همکاری با سیاستمداران و بازرگانان آمریکایی است تا دونالد ترامپ را برای لغو تعرفه های فولاد و آلومینیوم تحت فشار قرار دهند.

شنبه 22 دی 1397 ساعت 22:30

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، ترامپ بهار امسال بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا تعرفه وضع کرد. رئیس جمهوری آمریکا علت این اقدام را مسائل امنیتی عنوان کرد. 
کانادا تهدید کرده بود درصورتی که ترامپ تعرفه ها را لغو نکند توافق تجاری سه جانبه با آمریکا و مکزیک را امضا نخواهد کرد اما این کشور در ماه نوامبر توافق جدید موسوم به USMCA را امضا کرد.
ترودو اعلام کرده درحالی که آمریکا آماده می شود این توافق را تصویب کند، تلاش خواهد کرد تا نظر ترامپ را تغییر دهد. نخست وزیر کانادا اظهار داشت: ما با اعضای کنگره، فرمانداران و گروه های ذی نفع تجاری که از تعرفه ها زیان دیده اند همکاری می کنیم تا در جریان تصویب این توافقنامه رئیس جمهوری را تحت فشار قرار دهیم. آنها (آمریکا) باید تعرفه فولاد و آلومینیوم را لغو کنند.
ترودو و ترامپ روز دوشنبه درخصوص تعرفه ها صحبت کردند اما در مورد لغو آنها گفت وگو نکردند. 
«چالز گریسلی» رئیس کمیته مالی سنای آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد برای آنکه کنگره از تصویب USMCA حمایت کند باید تعرفه ها لغو شود. آمریکا واردکننده 75 درصد از کالاهای صادراتی کاناداست.

 

تعداد بازدید : 743

ثبت نظر

ارسال