Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 11 و 25 دقیقه

نگرانی شرکت مصری اجیپتالوم از کاهش قیمت آلومینیوم و صادرات

نگرانی شرکت مصری اجیپتالوم از کاهش قیمت آلومینیوم و صادرات

باشگاه آلومینیوم: شرکت مصری اجیپتالوم اعلام نموده، کاهش قیمت آلومینیوم توأم با کاهش صادرات این فلز بیلان مالی شرکت را با مشکلاتی جدی روبرو کرده است.

چهارشنبه 8 مرداد 1399 ساعت 12:52

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از دیلی‌نیوز، شرکت مصری اجیپتالوم اعلام نموده که در مرز ورشکستگی قرار دارد. این شرکت مصری تولیدکننده فلز آلومینیوم در مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشته که کاهش قیمت آلومینیوم توأم با کاهش صادرات این فلز، بیلان مالی شرکت را با مشکلاتی جدی روبرو کرده است.

این شرکت همچنین اعلام نموده که تصمیم دارد 900 میلیون پوند مصری (EGP) در رشد و افزایش تولید این شرکت سرمایه‌گذاری کند.

با توجه به شرایط پیش‌آمده برای این شرکت، به‌نظر می‌رسد که این سرمایه‌گذاری به اواخر سپتامبر موکول گردد. این سرمایه‌گذاری شامل ارتقاء تولید ‌همراه با جدیدترین تکنولوژی تولید خواهد بود که موجب خواهد شد سطح تولید 250 هزار تن در سال افزایش داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود که پس از این سرمایه‌گذاری میزان تولید به 570 هزار تن در سال 2020 افزایش یابد.

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، هدف از سرمایه‌گذاری در اجیپتالوم، رشد اقتصاد بر پایه تولید صنعتی است. با استفاده از این تکنولوژی، میزان برق مصرفی شرکت اجیپتالوم کاهش خواهد یافت که البته با توجه به افت قیمت آلومینیوم، کاهش هزینه سر به سر خواهد شد.

از ابتدای تأسیس اجیپتالوم تاکنون، مهم‌ترین فاکتور مؤثر بر هزینه‌های این شرکت، قیمت الکتریسیته بوده است که تقریباً 40 درصد از کل هزینه‌ی تولید آلومینیوم شرکت را به خود اختصاص داده است.

مسئولین این شرکت انتظار دارند فروش شرکت در سال 2021، 10.5 میلیارد پوند (مصر) باشد. این درحالی ‌است که فروش آلومینیوم این شرکت در سال 2020، 8.2 میلیارد پوند پیش‌بینی می‌شود.

تعداد بازدید : 726

ثبت نظر

ارسال