Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 15 و 53 دقیقه

مذاکرة کانادا و ایالات‌متحده برسر تعرفه‌های مالیاتی منابع خبری این مذاکرات را مثبت نمی‌بینند

مذاکرة کانادا و ایالات‌متحده برسر تعرفه‌های مالیاتی منابع خبری این مذاکرات را مثبت نمی‌بینند

باشگاه آلومینیوم: مذاکره میان جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، برسر حذف یا کاهش تعرفه‌های نهاده‌شده از سوی ایالات‌متحده برروی فولاد و آلومینیوم، بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافت.

سه شنبه 14 اسفند 1397 ساعت 14:39

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از هوشمندنیوز، منابع خبری، پنجشنبة هفتة قبل (22 فوریه) اعلام کردند که به‌نظر نمی‌رسد مذاکرات برسر تعرفه‌های مالیاتی با سرانجام مثبتی ختم شود چراکه علیرغم نظر کنگره و خزانه‌داری برسر حذف تعرفه‌ها، دونالد ترامپ بر آن تأکید دارد.

در این مذاکرات، جاستین ترودو سعی داشته ترامپ را به سهمیه‌بندی واردات آلومینیوم و فولاد قانع کرده و بر حذف تعرفه‌های مالیاتی اصرار ورزیده است.

همچنین قرارداد تجارت آزاد که میان مکزیک-کانادا و کانادا امضا شده بود، در ماه اکتبر سال گذشته خاتمه یافت. با توجه به اینکه کانادا، بزرگترین صادرکنندة آلومینیوم و فولاد به ایالات‌متحده محسوب می‌شود، اعمال تعرفه‌های مالیاتی از سوی ترامپ ضربة بزرگی را به صنایع مصرف‌کنندة محصولات فوق در داخل ایالات‌متحده وارد ساخته است. برخی معتقدند که هدف از اعمال تعرفه‌های فوق بر محصولات کانادایی، جلوگیری از ورود فولاد و آلومینیوم از سوی سایر کشورها نظیر چین به اسم فولاد و آلومینیوم کانادا به داخل ایالات‌متحده است. به‌گفتة یکی از مسئولین دولتی، تصمیم نهایی را دونالد ترامپ صادر می‌کند، لذا پیش‌بینی می‌شود که شرایط و آیندة صنعت فولاد و آلومینیوم بسیار دشوار خواهد بود.

تعداد بازدید : 1374

ثبت نظر

ارسال