Fa En سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ساعت 14 و 45 دقیقه

کمبود نقدینگی همچنان معضل صنایع پایین دست آلومینیوم!

کمبود نقدینگی همچنان معضل صنایع پایین دست آلومینیوم!

باشگاه آلومینیوم: رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: افرادی در صف خرید بورس کالا قرار می گیرند که پول دارند و معمولا سفته‌باز ها هستند که اجناس را خریداری کرده و به جای بانک ها با سود و بهره به صنایع پایین دستی می فروشند.

چهارشنبه 27 فروردین 1399 ساعت 5:50

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از بورس نیوز، هوشنگ گودرزی رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران، درخصوص مشکلات عرضه این محصولات در بازار به ویژه عدم تامین تقاضا اظهارکرد: مشکلاتی امروز در بورس کالا گریبانگیر فولادی‌ها و آلومینیومی‌ها است و آن نبود سرمایه در گردش به اندازه کافی است و لذا  همه در پی خرید مدت دارند و خرید مدت دار نیز معمولا در بورس انجام نمی شود.

وی ادامه داد: پس افرادی در صف خرید بورس کالا قرار می‌گیرند که پول دارند و معمولا سفته‌باز‌ها هستند که اجناس را خریداری کرده و به جای بانک‌ها با سود و بهره به صنایع پایین‌دستی می‌فروشند.

گودرزی تاکید کرد: همین موضوع یکی از اشکالات اساسی در بازار است و انواع و اقسام سعی و خطا ها را در چندین سال گذشته انجام داده اند ( ازجمله «بهین یاب» ) که بتوانند مقابل این سفته بازی را بگیرند.

وی اضافه کرد: زمانی در صنعت آلومینیوم در یک معاونت وزارتخانه مربوطه به این نتیجه رسیدند که فقط به صنایع مصرف کننده جنس بفروشند؛ و به دلیل بی پولی صنایع مصرف کننده، جنس می‌آمد روی چارت و فروش نمی‌رفت و گله مندی صنایع بالادستی بود که می گفتند که نمی‌توان پول را تامین کرد و مشکل از آنجایی نشات می‌گرفت که سرمایه در گردش وجود نداشت.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران تصریح کرد: صنایع پایین‌دستی که مصرف کننده‌های مواد اولیه هستند، زمانی که نقدینگی کافی نداشته باشند، مجبور خواهند شد که مواداولیه مورد نیاز خود حتی با ۳درصد اضافه تر در ماه  خارج از بورس تامین کنند و با توجه به توان مالی‌شان، مقداری می‌خرند تا جنس را تولید کنند و بفروشند و بتوانند پول را برگردانند.

 

 

تعداد بازدید : 1781

ثبت نظر

ارسال