Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 17 و 5 دقیقه

کاهش چشمگیر آلاینده‌های تولید آلومینیوم در ایسلند

كاهش چشمگير آلاينده‌هاي توليد آلومينيوم در ايسلند

باشگاه آلومینیوم: پیش‌بینی ‌می‌شود که با به‌کارگیری تکنولوژی جدید تولید آلومینیوم در ایسلند،‌ تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی به یک سوم برسد.

چهارشنبه 18 تیر 1399 ساعت 10:15

به گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از بلومبرگ، تکنولوژی جدید تولید آلومینیوم در ایسلند درحالی مطرح می‌گردد که امید است با به‌کارگیری این تکنولوژی، تولید CO2 ناشی از صنعت آلومینیوم به صفر درصد رسد.

شرکت آرکتوس متالز (Arctus Metals)، با همکاری مرکز نوآوری ایسلند، به‌تازگی دستاوردی جدیدی کسب نموده است. این‌دو گروه توانستند در دیگ احیایی بزرگ با روشی جدید آلومینیوم تولید کنند. در فرآیند تولید آلومینیوم با این روش، به‌جای خروج گاز CO2، اکسیژن تولید می‌شود. مهم‌ترین بخش این نوآوری، استفاده از چندین آند آلیاژ فلزی خنثی عمودی و کاتدهای سرامیکی است. این روش، جایگزین استفاده از الکترودهای کربنی شده است.

نوآوری جدید می‌تواند CO2 ناشی از تولید آلومینیوم را در ایسلند و در سایر نقاط جهان حذف کند. سه واحد ذوب ایسلند مجموعاً بیش 800 هزار تن آلومینیوم تولید کرده و 6/1 میلیون تن در سال CO2 به محیط زیست وارد می‌کنند. این میزان CO2، یک سوم دی‌اکسیدکربنی است که سالانه وارد محیط زیست ایسلند می‌شود.

به‌گفته‌ی رئیس هیأت‌مدیره آرکتوس متالز، راه‌اندازی چنین پروژه‌ای بدان مفهوم است که اکسیژن تولیدشده برای 500 کیلومترمربع جنگل کافی خواهد بود.

علاوه بر واحدهای ذوب ایسلند، ‌سایر واحدهای ذوب سراسر جهان نیز به‌مرور زمان به این تکنولوژی روی خواهند آورد. برای مثال می‌توان به شرکت آلمانی تریمت اشاره نمود که جهت دریافت تکنولوژی فوق، قراردادی منعقد نموده و تصمیم دارد به‌مرور زمان در چهار واحد ذوب، روش تولید را به‌سمت تولید آلومینیوم "تمیز" سوق دهد.

تعداد بازدید : 773

ثبت نظر

ارسال