Fa En پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 21 و 58 دقیقه

قیمت شمش آلومینیوم 50 درصد از قیمت پایه آلومینیوم پیشی گرفته است

قیمت شمش آلومینیوم 50 درصد از قیمت پایه آلومینیوم پیشی گرفته است

باشگاه آلومینیوم: اگر سیاست‌های دولت اجازه رشد به ما تولیدکنندگان را بدهد، دغدغه‌ای برای فروش نداریم

دوشنبه 13 مرداد 1399 ساعت 1:22

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایراسین، قائم مقام آلومینیوم پارس گفت: با وجود گران شدن قطعات مورد نیاز کارخانه‌ها در سال‌های گذشته ما همواره تلاش کرده ایم که بسیاری از قطعات خود را داخلی‌سازی کند، میزان تقاضا نیز در داخل برای محصولات ما رشد کرد است، البته اگر سیاست‌های دولت اجازه رشد به ما تولیدکنندگان را بدهد، دغدغه‌ای برای فروش نداریم.

افشین مقتدر اظهار کرد: ما به تولیدکنندگان بیش از دغدغه تقاضا و فروش در بازار نیازمند تامین مواد اولیه خود هستیم، زیرا شمش آلومینیوم به عنوان مواد اولیه ما بسیار افزایش قیمت یافته است

وی بیان کرد: دولت به شرکت‌های بزرگ تولیدکنندگان شمش آلومینیوم ارز تخصیص نمی‌دهد. برای مثال شرکتی مانند ایرالکو که ارز به او اختصاص نمی‌یابد، این شرکت نیز برای تامین مواد اولیه خود یعنی آلومینا ترجیح می‌دهد که تهاتر یا محصول خود را صادر کند. این شرایط سبب کمبود شمش آلومینیوم و افزایش قیمت آن در بازار شده است. 

قائم مقام آلومینیوم پارس با اشاره به محاسبه قیمت شمش آلومینیوم عنوان کرد: قیمت شمش آلومینیوم هم‌اکنون  50درصد بیشتر از قیمت شمش پایه خرید و فروش می‌شود در حالی که قیمت پایه شمش آلومینیوم براساس نرخ نیمایی ضربدر 1/1 قیمت شمش LME لندن است. اما در حال حاضر قیمت شمش آلومینیوم بیش از 50 درصد قیمت پایه شده و این قیمت‌ها برای تولیدکننده پایین‌دست دیگر توجیه اقتصادی به همراه نخواهد داشت.

مقتدر با اشاره به این موضوع که قیمت شمش آلومینیوم به دلیل تخصیص نیافتن ارز به تولیدکنندگان افزایش می‌یابد، گفت: در این شرایط، بانک مرکزی در زمینه اختصاص یافتن ارز به شرکت‌های بزرگ باید چاره‌جویی کند، زیرا اگر این واحد ارز نگیرند، به نوعی محصولات خود را به صورت خام‌فروشی صادر می‌کنند که در این صورت صنایع پایین‌دست آلومینیوم نیز دست خالی خواهند ماند. 

وی با تاکید بر این موضوع دولت زیر فشار تحریم‌ها قرار دارد، خاطرنشان کرد: دولت اگر قادر به تامین ارز خود نباشد، وضعیت بازار بدتر از این اوضاع خواهد شد. قائم مقام آلومینیوم پارس در پایان تاکید کرد: دولت باید با اختصاص ارز از صنایع پایین‌دست حمایت به عمل آورد.

 

تعداد بازدید : 1182

ثبت نظر

ارسال