Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 19 و 49 دقیقه

عملکرد صنعت آلومینیوم چین طی چند هفتة اخیر

عملکرد صنعت آلومینیوم چین طی چند هفتة اخیر

باشگاه آلومینیوم: در ماه می سال جاری تولید آلومینیوم چین 2/4 درصد افزایش سالانه داشته است.

پنجشنبه 30 خرداد 1398 ساعت 1:17

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از هوشمندنیوز، در ماه می، کشور چین 2/98 میلیون تن آلومینیوم تولید کرد که نسبت به تولید 2/92 میلیون تنی آلومینیوم در ماه آوریل، 2/1 درصد افزایش داشته است. تولید روزانة آلومینیوم چین در ماه می 96126 تن و در ماه آوریل 97200 تن گزارش شده است.

در ماه می سال جاری، قیمت آلومینیوم در بورس شانگهای 0/4 درصد کاهش ماهانه داشته است، این درحالی است که در ماه آوریل، با 3/3 درصد افزایش، به ۱۴ هزار یوان یعنی ۲۰۳۰ دلار/تن رسید.

طی پنج‌ماهة نخست سال جاری، چین 14/45 میلیون تن آلومینیوم تولید نمود که نشان‌دهندة 2/7 درصد افزایش نسبت به همین دوره در سال گذشته است.

همچنین در ماه آوریل سال جاری، واردات آلومینا و مواد اولیه خام برای فلزات سبک چین دوبرابر شده و به ۶۰ هزار تن افزایش یافت. همزمان تولید فلزات غیرآهنی نظیر مس، آلومینیوم، سرب، روی و نیکل در چین، با 2/2 درصد افزایش به 4/74 میلیون تن رسید. تولید فلزات غیرآهنی چین در پنج‌ماهة نخست سال جاری با ۴ درصد افزایش سالانه به 23/41 میلیون تن رسید. سایر فلزات غیرآهنی شامل قلع، آنتیموان، جیوه، منیزیم و تیتانیم می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود که محدودیت واردات ضایعات آلومینیومی چین که از ماه جولای اجرا شد، هزینة تولید آلومینیوم ثانویه را در چین افزایش دهد. این بدان معناست که صادرات آلیاژ چین محدود خواهد شد چراکه قیمت آن افزایش یافته و قابلیت رقابت با سایر بازارها را نخواهد داشت.

از ابتدای ماه جولای، وزارت محیط زیست چین برای واردات ضایعات آلومینیوم محدودیت قائل شده است لذا تنها شرکت‌هایی که از وزارت محیط زیست مجوز داشته باشند، می‌توانند ضایعات وارد نمایند. طبق قانون جدید، قرارداد واردات ضایعات تنها هر سه ماه قابل تمدید خواهد بود.

چین تصمیم دارد از ابتدای سال ۲۰۲۱ واردات تمامی ضایعات را منع کند و تمدید مجوز سه‌ماهة واردات تنها تا پایان سال ۲۰۲۰ اجرا خواهد شد. واحدهای ذوب چینی درحال مذاکره با دولت برسر مجوز واردات ضایعات با درجه خلوص بالا از سال 2021 به بعد هستند. در سال ۲۰۱۸، چین 1/6 میلیون تن ضایعات آلومینیومی و در سال 2017، 2/2 میلیون تن ضایعات آلومینیومی وارد کرده است.

به‌گزارش منابع آگاه از بازار چین، دولت این کشور به‌دنبال تأمین داخلی ضایعات موردنیاز کشور است اما تأمین 2-1 میلیون تن ضایعات وارداتی موردنیاز سالانه، چندین سال به‌طول خواهد انجامید.

یکی از دست‌اندرکاران صنعت فلزات غیرآهنی چین در گفتگو با گلوبال پلاتز (Global Platts) اظهار داشته که تولید محصولات آلومینیومی بازیافت‌شدة چین در سال ۲۰۲۰ به 5/6 میلیون تن افزایش خواهد یافت که 27/5 درصد بیش از 5/1 میلیون تن تولید این محصولات در سال ۲۰۱۸ خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود که طی چند ماه آینده، قیمت ضایعات در چین افزایش یابد. با توجه به اخبار منتشرشده، بسیاری از مشتریان چین به‌دنبال بازار جدید هستند. برای مثال واردکنندگان آلیاژADC12  ژاپنی که به‌منظور استفاده از این آلیاژ در صنعت خودروسازی، آلیاژ مزبور را وارد می‌کردند، به‌دنبال بازار جدید واردات بوده و کشورهای آسیای جنوب‌شرقی را مدنظر قرار داده‌اند.

تعداد بازدید : 801

ثبت نظر

ارسال