Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 53 دقیقه

فردا ؛

شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو) به طور رسمی افتتاح می‌شود

شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو) به طور رسمی افتتاح می‌شود

باشگاه آلومینیوم: پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه، آیین افتتاحیه شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو) با حضور رحمانی وزیر صمت، غریب‌پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو، محمودزاده رئیس هیئت مدیره شرکت غدیر و مدیرعامل ساتا، فدایی دولت مدیرعامل منطقه ویژه لامرد، اعضای هیئت مدیره سالکو، استاندار فارس و همزمان با ارتباط تصویری با رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس، برگزار می‌شود.

چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 ساعت 21:6

 به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، این برنامه به منظور افتتاح فاز یک مجموعه تولیدی سالکو که دارای دو فاز احیا است و ظرفیت تولید 300 هزار تن را دارد، صورت می‌گیرد. شرکت آلومینیوم جنوب می‌تواند در این فاز شمش، بیلت و اسلب تولید کند که البته بخش ریخته‌گری اسلب و بیلت در حال حاضر راه‌اندازی نشده است زیرا برای استفاده از این بخش‌ها که دارای تجهیزات و تکنولوژی‌های فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی است نیاز به حضور متخصصان اروپایی وجود دارند که در شرایط بیماری کرونا، امکان حضور آن‌ها در شرکت وجود ندارد. به همین دلیل پنج‌شنبه تنها بخش ریخته‌گری شمش خالص که دارای دستگاه‌های الکترولیز 250 کیلوواتی است، افتتاح می‌شود.

هر سالن احیا دارای سه بخش است، بخش‌های یک از هر دو سالن باهم لوپ یک و بخش‌های دو با هم لوپ دو و بخش‌های سه باهم لوپ سه را تشکیل می‌دهند. هر بخش از هر سالن دارای ۴۳ دیگ احیا بوده و لذا هر لوپ دارای ۸۶ دیگ است که ظرفیت هر لوپ ۱۰۰ هزار تن است. 

همچنین، کارخانه آندسازی دارای بخش تولید بلوک‌های آند و سالن پخت بلوک‌های آند و سالن میله‌گذاری بوده و سالن ریخته‌گری یک برای تولید شمش و سالن ریخته‌گری دو برای تولید اسلب و بیلت است.

گفتنی است، تا پایان اردیبهشت ماه 50 دیگ شرکت آلومینیوم جنوب راه‌اندازی خواهد شد که تا پایان خرداد ماه، 86 دیگ این فاز به صورت کامل، قابل استفاده است.

هر فاز دارای سه لوپ است که در حال حاضر، زیرساخت‌های تامین برق برای لوپ 2 و 3 وجود ندارد اما طبق برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های به عمل آمده، از مهر ماه تا اسفند ماه این برق ضروری و مورد نیاز برای تولید، تامین می‌شود.
شرکت آلومینیوم جنوب برای راه‌اندازی فاز یک 200 کیلوولت برق نیاز داشت که از خط دو مداره 400 کیلومتری عسلویه کنگان این برق تامین شد و برای فاز 2 و 3، نیز به 400 کیلوولت برق نیاز دارد که این برق از خط دو مداره 400 کیلومتری عسلویه خنک، تامین می‌شود و شرکت برق و انرژی غدیر، قرار است این برق را تامین کند که تا پایان مرداد ماه پروسه تامین برق مورد نیاز برای این دو فاز نیز تکمیل می‌شود و از مهر ماه شرکت سالکو می‌تواند از این برق استفاده و تولیدات خود را افزایش دهد.

طرح آلومینیوم جنوب به غیر از کارخانه تولید آلومینیوم در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر لامرد که فاز اول آن پنجشنبه افتتاح می‌شود، دارای یک بخش دیگر به نام ترمینال است که در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان قرار دارد که عملیات اجرایی آن هنوز تکمیل نشده و ترمینال شامل سیلوهای نگهداری مواد اولیه و یک اسکله اختصاصی است.

 

تعداد بازدید : 1254

ثبت نظر

ارسال