Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 22 و 21 دقیقه

شرایط عوامل بنیادین بازار آلومینیوم ضعیف است

شرایط عوامل بنیادین بازار آلومینیوم ضعیف است

باشگاه آلومینیوم: عملکرد قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن همچنان ضعیف است. این عملکرد ضعیف، ناشی از عدم واکنش مناسب واحدهای ذوب برای کنترل عرضه در زمان شیوع کروناویروس است.

سه شنبه 27 خرداد 1399 ساعت 10:21

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن به عملکرد ضعیف خود ادامه داد؛ عدم واکنش مناسب واحدهای ذوب برای کنترل عرضه در جریان شیوع کروناویروس یکی از عوامل اصلی این عملکرد ضعیف بود. پیش‌بینی مازاد عرضه 4 میلیون تنی آلومینیوم در سال جاری، سهم حدود 6.6 درصدی در مصرف جهانی دارد، در حالی که مازاد عرضه سایر فلزات حدود 3 درصد از مصرف است.

با این وجود، می‌توان دوره بازیابی مختصری برای آلومینیوم متصور بود. از نظر تکنیکالی، نمودار قیمت روزانه آلومینیوم در 3 ماه اخیر پس از کاهش مجدد قیمت به نزدیک پایین‌ترین سطح 4 ساله ماه آوریل یعنی یک هزار و 455 دلار بر تن در اواسط ماه مِی، الگوی قوی دو دره را تشکیل داد.

در نتیجه، روند فعلی قیمت یک هزار و 500 دلار بر تن را نشانه گرفته است. اگر بازرگانان بتوانند بر غریزه فروش در رالی خود غلبه کنند، اهداف تکنیکال قیمت آلومینیوم در هفته‌های آینده می‌تواند تا یک هزار و 600 دلار بر تن باشد.

هرگونه رالی قیمت باعث برقراری مجدد تعادل به تفاوت قیمتی بورس فلزات لندن و بورس آتی شانگهای خواهد شد؛ اخیرا افزایش قیمت در شانگهای، پنجره آربیتراژ برای واردات در چین را باز کرده است.

تعداد بازدید : 1667

ثبت نظر

ارسال