Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 13 و 2 دقیقه

سود بالای کانادا از اعمال تعرفه مالیاتی بر واردات فولاد و آلومینیوم آمریکا

سود بالای کانادا از اعمال تعرفه مالیاتی بر واردات فولاد و آلومینیوم آمریکا

باشگاه آلومینیوم: وزیر امور خارجة کانادا، کریستیا فریلند، در یک مصاحبة مطبوعاتی اظهار داشت: به محض آنکه ایالات‌متحده تعرفه‌های اعمال‌شده علیه کانادا را لغو کند، کانادا نیز به‌سرعت تعرفه‌های اعمال‌شده علیه ایالات‌متحده را لغو خواهد کرد. به‌گفتة فریلند، اعمال تعرفة مالیات بر واردات آلومینیوم و فولاد از ایالات‌متحده، بازخورد اقتصادی مثبتی برای کانادا داشته است.

چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 0:12

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از رویترز، طی شش‌ماهة منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸، سود کانادا از اعمال تعرفه‌های مالیات بر واردات آلومینیوم و فولاد از ایالات‌متحده، ۸۳۹ میلیون دلار بوده است. البته تعرفه‌های فوق تنها شامل آلومینیوم و فولاد نمی‌شود و برخی دیگر از محصولات آمریکایی واردشده به کانادا را نیز دربر می‌گیرد.

به‌گفتة جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، کانادا آغازگر جنگ تجاری میان ایالات‌متحده و کانادا نبوده ولی امیدوار است که هرچه زودتر این کشمکش سیاسی به پایان برسد. ترودو معتقد است که اعمال تعرفه‌های سنگین مالیات بر واردات، تجارت را برای دو کشور دشوار کرده و بسیاری از صنایع آسیب دیده‌اند.

ایالات‌متحده به‌منظور کمک به شرکت‌های آسیب‌دیدة داخلی، قانون "معافیت از مالیات" وضع کرده که شرکت‌های آلومینیومی و فولادی با تثبیت مشکل تولید و احتمال ورشکستگی خود، می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.

تاکنون ۵۷ هزار شرکت فولادی و ۷ هزار شرکت آلومینیومی خواستار استفاده از قانون "معافیت از مالیات" در ایالات‌متحده شده‌اند. همچنین با توجه به تقاضاهای ثبت‌شده، تاکنون حدود ۱۴ هزار شرکت فولادی و ۹۰۰ شرکت آلومینیومی از قانون معافیت از مالیات بهره‌مند شده‌اند.

 

تعداد بازدید : 878

ثبت نظر

ارسال