Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 1 و 7 دقیقه

استاندار مرکزی:

سهمیه داخلی آلومینای استان مرکزی افزایش یابد

سهمیه داخلی آلومینای استان مرکزی افزایش یابد

باشگاه آلومینیوم: استاندار مرکزی با اشاره به تحریم ۱۰۰ درصدی شرکت آلومینیوم ایران خواستار افزایش سهمیه آلومینای این استان از منابع و ذخایر داخلی کشور شد.

شنبه 24 خرداد 1399 ساعت 10:30

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایسنا، علی آقازاده در جلسه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت با تشکل‌های معدنی استان مرکزی، اظهار داشت: بخشی از مشکلات معادن در داخل استان قابل حل نیست به همین دلیل رفع آن‌ها مساعدت دستگاه‌های ملی را می‌طلبد، بر همین اساس موارد مطرح شده و دیگر چالش‌های این حوزه به همراه راهکار و پیشنهادات، جمع‌بندی و به وزارت صمت ارسال شود تا بتوان تصمیم‌گیری مثبتی در این حوزه انجام داد.

وی با بیان اینکه امروز کشور در معرض شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد به طوری که ایرالکو و حتی رئیس هیئت‌مدیره این شرکت به اسم تحریم هستند، افزود: با وجود همه این چالش‌ها، امکان دور زدن تحریم‌های آمریکا وجود دارد، اما مسئله تحریم‌های خودی و داخلی است که کار را سخت می‌کند در حالی که در این شرایط باید صرفا در پی تسهیل در امور بود تا فشار این تحریم‌ها بر واردات و صادرات کاسته شود.

استاندار مرکزی گفت: سیاست وزارت صمت مبتنی بر فعال شدن معادن راکد و تعطیل است که قطعا این سیاست، مشمول استان مرکزی هم می‌شود.

 آقازاده با اشاره به تحریم ۱۰۰ درصدی شرکت آلومینیوم ایران، خاطرنشان کرد: این شرکت سالانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن تولید شمش آلومینیوم دارد و برای این حجم تولید ۲۰۰ میلیون دلار احتیاج است. خوشبختانه ایرالکو امروز با دور زدن تحریم‌ها، خرید پودر آلومینا را انجام داده است و ذخایر خوبی را دارد اما باید از طریق معادن داخل کشور و تولیدکنندگان پودر آلومینا، سهمیه بیشتری دریافت کند به همین دلیل درخواست افزایش سهمیه استان مرکزی و ایرالکو از تولیدات پودر آلومینا را داریم.

 

تعداد بازدید : 795

ثبت نظر

ارسال