Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 18 و 31 دقیقه

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از فسخ قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی خبر داد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ از فسخ قرارداد واگذاری آلومینیوم المهدی خبر داد

باشگاه آلومینیوم: بهرام پارسایی می گوید: در جریان واگذاری آلومینیوم المهدی، با تخلف سازمان خصوصی‏‌سازی یک شرکت ساختگی از یک رانت دو هزار میلیارد تومانی سود برده و مدارک نشان می‏ دهد این واگذاری در طول دو سال گذشته و به یک شرکت خصوصی به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان به صورت قسطی انجام شده است.

یکشنبه 16 دی 1397 ساعت 13:35

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ماین نیوز، قراردادهای واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی و اردوگاه شهید باهنر با بیش از ده هزار میلیارد تومان تضییع بیت‌المال با مداخله کمیسیون اصل ۹۰ مجلس متوقف شدند. این خبری است که «بهرام پارسایی» سخنگوی این کمیسیون به سازندگی داده است.

آن‌طور که بهرام پارسایی می‏ گوید در جریان واگذاری آلومینیوم المهدی، سازمان خصوصی ‏سازی تخلف ‏هایی داشته و باعث شده تا یک شرکت ساختگی با دست‌کم دو هزار میلیارد تومان سود آن را خریداری کند. حالا اما با پیگیری ‏های اعضای کمیسیون اصل ۹۰ و جلساتی که با دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و وزارت صنعت داشته‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که معامله باید فسق شود. پارسایی اما تاکید می ‏کند که «هنوز معلوم نیست فسخ معامله آن میزان تضییع بیت‌المال را جبران می ‏کند یا خیر.» او می ‏گوید: «برآورد من این است که حداقل بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در این واگذاری رانت وجود داشته است. واگذاری به یک شرکت ساختگی انجام شده است اما خوشبختانه در حال فسخ است. این شرکت متاسفانه به برخی مقامات وصل بوده و توانسته آلومینیوم المهدی به عنوان یک شرکت دولتی را با حدود دو هزار میلیارد تومان منفعت خریداری کند.»

 

تعداد بازدید : 1382

ثبت نظر

ارسال