Fa En سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت 20 و 8 دقیقه

رئیس هیئت عامل ایمیدرو از افتتاح 3.5 میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان سال خبر داد

رئیس هیئت عامل ایمیدرو از افتتاح 3.5 میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان سال خبر داد

باشگاه آلومینیوم: رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به پیش‌بینی افتتاح 3.5 میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان امسال، گفت: طرح‌ها در شرایطی به بهره‌برداری می‌رسند که کشور تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار دارد. از جمله طرح‌های افتتاح شده و قابل افتتاح تا پایان امسال، آلومینیوم جنوب، آلومینای جاجرم، گندله‌سازی گروه توسعه ملی، اسلکه شماره 5 بندر پارسیان و ... است.

شنبه 26 بهمن 1398 ساعت 21:29

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین»، خداداد غریب‌پور در نشست بررسی پروژه تدوین استراتژی ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو در استراتژی جدید خود همچون گذشته، احداث‌کننده کارخانه نخواهد بود و نقش تسهیل‌گر، بسترساز و هدایت‌گر در کنار بخش خصوصی خواهد داشت.

وی ادامه داد: نگاه ما در ایمیدرو، ملی بوده و هدف این است تا اکتشاف، آموزش، پژوهش، فناوری و زیربناها را توسعه دهیم.

توسعه و افزایش صادرات، پاسخ تحریم‌ها

رئیس هیئت عامل ایمیدرو تصریح کرد: طرح‌ها در شرایطی به بهره‌برداری می‌رسد که کشور تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار دارد. از جمله طرح‌های افتتاح شده و قابل افتتاح تا پایان امسال، آلومینیوم جنوب، آلومینای جاجرم، گندله‌سازی گروه توسعه ملی، اسلکه شماره 5 بندر پارسیان و ... است.

غریب‌پور ادامه داد: فولاد و مس تحریم شد اما صادرات این محصولات افزایش یافت. الکترود گرافیتی با تحریم مواجه شد، واردات این محصول را افزایش دادیم و طرح احداث کارخانه آن نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ایمیدرو چشم‌انداز دارد و دارای چراغ راه است، گفت: در این مسیر، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها در صورت تبدیل شدن به قرارداد، انجام و همه تعهدات اعلام شده، عملی می‌شود.

افزایش هم‌آفرینی با نهادها در استراتژی جدید

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به استراتژی در حال تدوین ایمیدرو، اظهار داشت: از جمله تاکیدات ما در تدوین استراتژی، لحاظ شدن همکاری‌های بین بخشی و هم‌آفرینی با سایر نهادها نظیر دانشگاه‌ها، سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی، سازمان محیط زیست، سازمان انرژی اتمی، انجمن‌ها، تشکل‌ها و غیره است.

غریب‌پور افزود: موضوع دیگر، تاکید بر درج موضوع تعیین صلاحیت حرفه‌ای مدیران شرکت‌های بزرگ توسط ایمیدرو و اجرای سیاست‌های توسعه‌ای سازمان مذکور توسط این شرکت‌ها برای بسترسازی جهت توسعه بخش معدن و صنایع معدنی است.

وی خاطرنشان کرد: ایمیدرو مشکل منابع ندارد و براساس ماده 35 قانون معادن، درآمد حاصل از استخراج و فروش کافی است و با آن، تعهدات خود را انجام می‌دهد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو افزود: سهم ایمیدرو در شرکت‌های فولاد مبارکه و ملی صنایع مس، برای ایجاد بسترسازی بخش معدن و صنایع معدنی است.

افزایش نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد

رئیس هیئت عامل ایمیدرو عنوان کرد: میزان ذخایر نفت در مقایسه با ذخایر فراوان معدن زیاد نیست و با توجه به وجود مزیت‌ها و توانمندی‌های کشور از نظر نیروی انسانی و موقعیت استراتژیک، نقش بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد پررنگ‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص ملی بیش از 20 درصد سهم دارد و حدود 40 تا 50 درصد ثبات ارزی کشور در این حوزه رقم می‌خورد.

اجرای 58 درصد نقشه راه معدن و صنایع معدنی

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه جلسات پایش ایمیدرو به اجرای طرح‌ها در زمان مناسب کمک می‌کند، گفت: تاکنون، حدود 58 درصد نقشه راه معدن و صنایع معدنی در ایمیدرو اجرایی شده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی نظیر فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و صنایع ملی مس، توسعه خود را با افزایش سرمایه انجام می‌دهند.

 

تعداد بازدید : 756

ثبت نظر

ارسال