Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 17 دقیقه

رکود جهانی آلومینیوم در سایه مرگبار کرونا

رکود جهانی آلومینیوم در سایه مرگبار کرونا

باشگاه آلومینیوم: براساس جدیدترین گزارش بازار بورس فلزات لندن، آلومینیوم در بازارهای جهانی روند کاهشی به خود گرفته است.

پنجشنبه 10 مهر 1399 ساعت 4:3

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایرنا، به‌گفته کارشناسان افزایش شمار قربانیان بیماری کرونا که در‌حال‌حاضر از سطح یک میلیون تن در جهان فراتر رفته است، سبب بروز ابهام درخصوص آینده بازارهای جهانی شده و میزان تقاضا برای خرید کامودیتی‌ها را کاهش داده است.

روز سه‌شنبه هر تن آلومینیوم نیز در بازارهای جهانی 1737 دلار معامله شد.

این درحالیست قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن، درمقایسه با آخرین معاملات انجام‌شده (جمعه ۲۱ شهریورماه)، ۵.۵ دلار به‌ازای هر تن معادل 0.3 درصد، افزایش یافت؛ به‌گونه‌ای که در جمعه ۲۱ شهریورماه، آلومینیوم 1743 دلار و ۵۰ سنت به‌ازای هر تن قیمت‌گذاری شد.

درحال‌حاضر هر تن آلومینیوم برای پیش‌فروش در معاملات سه ماه آتی 1737 دلار قیمت‌گذاری شده است.

بنابر این گزارش، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن، دیروز سه‌شنبه 8 مهرماه، نسبت به آخرین معاملات انجام‌شده (دوشنبه 7 مهرماه)، 9 دلار به‌ازای هر تن معادل 0.5 درصد رشد داشت؛ به‌گونه‌ای‌که در تاریخ دوشنبه 7 مهرماه، آلومینیوم 1737 دلار به‌ازای هر تن قیمت‌گذاری شد و قیمت آن دیروز به 1746 دلار به‌ازای هر تن رسید.

همچنین، روز سه‌شنبه 8 مهرماه، قیمت آلومینیوم در LME نسبت به معاملات هفته قبل، یعنی سه‌شنبه اول مهرماه، 2 دلار رشد داشته و با 0.1 درصد افزایش از قیمت 1744 دلار به‌ازای هر تن در روز اول مهرماه به 1746 دلار به‌ازای هر تن در روز 8 مهر ماه رسیده است.

میانگین موجودی آلومینیوم در انبارهای بورس فلزات لندن، با 26 تن کاهش از یک میلیون و 493 هزار و 175 تن در هفته گذشته به یک میلیون و 466 هزار و 925 تن در هفته اخیر رسیده است.

 

رونق تولید بخش معدن و صنایع معدنی در ایران:

در ایران نیز آمارها از رونق تولید خبر می‌دهد. گزارش‌ها نشان می‌دهد میزان تولید پنج قلم کالای منتخب بخش معدن و صنایع معدنی در مدت پنج‌ماهه ابتدایی امسال نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش عملکرد داشته است.

جداول آماری مورد بررسی مربوط به دوره فروردین لغایت مردادماه امسال حاکی است، تولید فولاد خام ( شمش)، کاتد مس، آلومینا، تولیدات فولادی، و شمش آلومینیوم خالص نسبت به دوره مشابه در سال ۹۸ افزایش دارد که بیشترین میزان مربوط به شمش آلومینیوم خالص با 7.49 درصد و کمترین آن مربوط به آلومینا با 7.4 درصد ثبت شد.

تولید شمش آلومینیوم خالص در پنج‌ماهه نخست ۹۹ به رقم بیش از 160.7 هزار تن رسید و درمقایسه با سال ۹۸ که 107.3 هزار تن بود، افزایش 49.7 درصدی را نشان می‌دهد.

آمار مورد بررسی همچنین نشان از رشد تولید پودر آلومینا به‌میزان 4.7 درصدی در پنج‌ماهه نخست امسال درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر می‌دهد، امسال تولید این ماده معدنی به رقم بیش از 102.6 هزار تن رسید، درحالی‌که در پنج‌ماهه ابتدایی پارسال بالغ بر ۹۸ هزار تن بود.

تعداد بازدید : 626

ثبت نظر

ارسال