Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 11 و 24 دقیقه

رشد قیمت آلومینیوم را هشدار داده بودیم

ارسال ۴ نامه بی پاسخ به وزارت صمت

رشد قیمت آلومینیوم را هشدار داده بودیم

باشگاه آلومینیوم: عضو هیأت‌مدیره سندیکای آلومینیوم معتقد است که رشد صادرات آلومینیوم و عرضه‌نکردن محصولات در بازار داخل و از همه مهم‌تر عدم توجه وزارت صمت به رویدادهای صنعت آلومینیوم از اصلی‌ترین عوامل التهاب قیمت آلومینیوم است.

چهارشنبه 25 تیر 1399 ساعت 15:15

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از خبرگزاری تسنیم؛ عضو هیأت‌مدیره سندیکای آلومینیوم با اشاره به رشد حدود 44 درصدی قیمت آلومینیوم به گفت: عرضه های ایرالکو در بورس متوقف شده و سالکو (شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب) نیز با وجود دریافت ارز دولتی و تأمین پودر آلومینا، بدون توجه به بازار داخلی کل تولیداتش را صادر می‌کند.

آریاصادق نیت‌حقیقی با بیان اینکه این میزان رشد قیمت آلومینیوم منطقی نیست، گفت: در این میان با وجود اعلام هشدار به وزارت صمت طی هفته‌های قبل و ارسال 4 نامه به این وزارتخانه اما هیچ واکنش و حمایتی برای رشد عرضه‌ها در بورس از سوی وزارت صمت انجام نشد.

وی گفت: رشد صادرات آلومینیوم و عرضه‌نکردن محصولات در بازار داخل و از همه مهم تر عدم توجه وزارت صمت به رویدادهای صنعت آلومینیوم از اصلی‌ترین عوامل التهاب قیمت آلومینیوم است.

او با بیان اینکه دیروز (24 تیرماه) قیمت آلومینیوم با رشد حدود 13 هزار تومانی و 44 درصدی مواجه شد در شرایطی که وزارت صمت به هیچ عنوان پاسخگوی این رشد قیمت درپی بی‌اعتنایی خود نسبت به هشدارهای سندیکای آلومینیوم نیست.

حقیقی عنوان کرد: متأسفانه علاوه بر تحریم کلی که نسبت به ایران وجود دارد، فلز آلومینیوم به‌دلیل کاربرد در حوزه نظامی و هسته ای با تحریم مستقیم آمریکا روبه‌رو شده و در این میان به‌جای حمایت بیشتر از این صنعت، بار سایر صنایع نیز روی دوش صنعت آلومینیوم قرار گرفته است.

این عضو هیأت‌مدیره سندیکای آلومینیوم در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت صمت در جریان مشکلات بوده و تاکنون چه پیگیری از سوی سندیکا برای حل مشکلات انجام شده است؟، گفت: علاوه بر اعلام مشکلات در نشست‌های مرتبط، تاکنون دو نامه به سرپرست وزارت صمت و دو نامه به آقای صادقی‌نیارکی معاون وزیر صمت نوشته و ارسال کرده‌ایم که هیچ پاسخی در این‌باره به سندیکا اعلام نشده است. در این نامه‌ها، پیش از قرارگرفتن در منطقه فعلی التهاب بازار، هشدارهای لازم برای رشد عرضه‌های آلومینیوم از سوی تولیدکنندگان را داده بودیم که توجهی به آنها نشد و دیروز شاهد رشد 44 درصدی قیمت آلومینیوم بودیم.

تعداد بازدید : 1025

ثبت نظر

ارسال