Fa En پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 5 و 56 دقیقه

دلیل حذف رینگ آلومینیومی خودروهای داخلی چیست؟

دلیل حذف رینگ آلومینیومی خودروهای داخلی چیست؟

باشگاه آلومینیوم:رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران گفت: در حال حاضر مشکلی از بابت تامین آلومینیوم برای خودروسازان وجود ندارد. دلیل حذف رینگ آلومینیومی از برخی خودروها به قیمت آن باز می‌گردد.

سه شنبه 23 مهر 1398 ساعت 21:18

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایران جیب، هوشنگ گودرزی، رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران درباره وضعیت تولید و تامین آلومینیوم خودروسازان اظهار کرد: تامین آلومینیوم برای خودروسازان مستقیما از طریق شرکت «ایرالکو»، تولیدکننده عمده کشور که در اراک است انجام می‌شود. شرکت‌ها، شمش آلیاژی را خریداری می‌کنند و باید گفت که قطعا مشکلی در این زمینه وجود ندارد زیرا خودروسازان هیچ گله‌مندی در سندیکای صنایع آلومینیوم نداشته‌اند. لازم به ذکر است، حدود ۵۰ الی ۶۰ هزار تن به صورت سالیانه از آلومینیوم در صنایع خودروسازی کشور استفاده می‌شود.

زیر و بم حذف رینگ آلومینیومی!

وی در خصوص حذف رینگ آلومینیومی از برخی محصولات خودروسازان گفت: رینگ آلومینیومی هیچ‌وقت توسط خودروسازان تولید نشده و آن را از سازندگان رینگ خریداری می‌کنند. طبیعتاً وقتی که رینگ آلومینیومی برداشته می‌شود و رینگ فولادی جای آن قرار می‌گیرد دلیل این است که از لحاظ قیمتی تفاوت زیادی بین فولاد و آلومینیوم وجود دارد. در نتیجه این کار برای صرفه‌جویی نامشخصی که مشتری از آن اطلاعی ندارد انجام می‌شود. با توجه به این که خودروسازان نمی‌توانند مجوز برای فروش خودرو با قیمت بیشتر دریافت کنند چنین اقداماتی را در دستور کار قرار می‌دهند.

گودرزی ادامه داد: غیر از رینگ، از آلومینیوم در بخش‌های دیگر مانند سرسیلندر، بدنه سیلندر،‌ پوسته دینام، پوسته زیر خودرو و... استفاده می‌شود. در مورد این قطعات نمی‌توان از فلزی به جز آلومینیوم استفاده کرد چرا که قطعه‌سازان تولید را انجام می‌دهند ضمن این که در صورت استفاده از فلز دیگر، وزن خودرو افزایش پیدا و مصرف سوخت بالا می‌رود. اگر بخواهیم در مورد تفاوت قیمت رینگ آلومینیومی با فولادی صحبت کنیم به طور دقیق نمی‌توان اطلاع داد اما حداقل ۲ الی ۳ برابر اختلاف وجود دارد.

افزایش ۳ برابری قیمت آلومینیوم

وی در پایان گفت: امسال نسبت به سال گذشته قیمت آلومینیوم تفاوت خاصی نداشته است. اما در سال ۹۷ از ابتدا تا انتهای سال قیمت آلومینیوم از حدود ۷ هزار تومان به تقریبا ۲۱ هزار تومان رسید که یعنی رقم آن ۳ برابر شد. دلیل این افزایش قیمت نیز به نرخ ارز مربوط می‌شود چرا که قسمت عمده مواد از خارج کشور تامین می‌شود. این نکته را باید گفت که تقریبا دو سوم آلومینا را از کشورهای خارجی تامین می‌کنیم.

تعداد بازدید : 920

ثبت نظر

ارسال