Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 2 و 35 دقیقه

رحمانی:

حفظ وضع موجود تولید و اشتغال از اهداف اصلی ما در هدفگذاری خواهد بود/ تولید شمش آلومینیوم به حدود ۲ برابر می‌رسد

حفظ وضع موجود تولید و اشتغال از اهداف اصلی ما در هدفگذاری خواهد بود/  تولید شمش آلومینیوم به حدود ۲ برابر می‌رسد

باشگاه آلومینیوم: وزیر صنعت معدن و تجارت با برشمردن اولویت‌های این وزارتخانه تاکید کرد: تقسیط بدهی مالیاتی بخش تولید تا پنج سال، راه‌اندازی واحدهای راکد و تامین نیازهای بخش تولید در داخل کشور از اقدامات در حال انجام این مجموعه است.

چهارشنبه 27 آذر 1398 ساعت 22:18

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایمیدرو، رضا رحمانی که عصر دوشنبه 25 آذرماه، در نشست با معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مدیران شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی در محل ایمیدرو سخن می‌گفت، با اشاره به اهمیت اولویت بندی طرح‌های نیمه تمام اعلام کرد: ضروری است که مجموعه‌های تحت پوشش وزارتخانه برای طرح‌های خود چشم‌انداز تعیین کنند.

رحمانی افزود: طی هشت ماه امسال فولاد خام رشد ۶.۵ درصد، محصولات فولادی ۶.۶ درصد و مس ۱۳ درصد رشد تولید طی هشت ماهه امسال را رقم زدند.

وی با اشاره به محورهای مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: ساخت داخل، رشد صادرات، توسعه معادن، فناوری، بهبود فضای کسب و کار و تامین مالی از برنامه‌ای اولویت دار وزارتخانه محسوب می‌شود که ذیل آن ۳۴ برنامه تعریف شده است.

حفظ جریان تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حضور پررنگ بخش خصوصی و حفظ وضع موجود تولید و اشتغال از اهداف اصلی ما در هدفگذاری ما خواهد بود.

وی افزود: طی هشت ماهه امسال ۵۸ درصد تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا شده است و پیگیری ۴۲ درصد دیگر از استراتژی‌های وزارتخانه در دستور کار است. رحمانی با اشاره به مصوبات سران قوا در خصوص برنامه‌های وزارتخانه متبوع خود، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی در ستاد مقابله با تحریم پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تقسیط بدهی مالیاتی بخش تولید تا پنج سال، راه‌اندازی واحدهای راکد و تامین نیازهای بخش تولید در داخل کشور از دیگر اقدامات در حال انجام است.

نهضت ساخت داخل

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به "نهضت ساخت داخل" گفت: در حوزه ساخت داخل اعتقاد به استفاده از توان موجود در کشور است.

وی افزود: به میزان ۱۰ میلیارد دلار واردات کالای مشابه داریم که می‌توان این اعتبار را صرف رشد ساخت داخل کرد.

برگزاری نمایشگاه

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ می‌توانند با برگزاری نمایشگاه‌های داخلی سازی، نیاز خود به قطعات و تجهیزات صنعت مورد نظر خود را ارائه کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه عملکرد مدیران وزارتخانه در موضوع ساخت داخل، محور ارزیابی مدیران خواهد بود، گفت: نمایشگاه‌ها با الزامات "ساخت داخل صنعت مورد نظر" و "استارت آپ‌ها" برگزار شود.

 

افتتاح ۳.۶ میلیارد دلار طرح در شرایط تحریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایمیدرو امسال ۳.۶ میلیارد دلار طرح افتتاح می‌کند، گفت: از فردا ۲ دیگ کارخانه آلومینیوم جنوب، روشن می‌شود و با بهره‌برداری از این طرح، ظرفیت تولید شمش آلومینیوم به حدود ۲ برابر می‌رسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار گیرد، اظهارکرد: طرح‌ها باید اولویت بندی شوند و برنامه‌های ۵ ساله توسعه، چشم‌انداز ۲۰ ساله و غیره مشخص شود و به جای اینکه ۲۰ طرح را شروع کنیم، ۲-۳ طرح را به اتمام برسانیم.

وی درباره شرایط اجرایی شدن یا نشدن پروژه‌ها گفت: چنانچه طرحی امکان اجرایی شدن (از نظر فنی و اقتصادی) ندارد باید بایت آن طرح از مردم عذرخواهی کرد.

 

تعداد بازدید : 1216

ثبت نظر

ارسال