Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 15 و 50 دقیقه

حرکت ضد و نقیض آلومینیوم در سه ماهه سوم سال

حركت ضد و نقيض آلومينيوم در سه ماهه سوم سال

باشگاه آلومینیوم: عواملی مانند افزایش تقاضای داخلی، کمبود فلز در بازار و ورود ارز به بازار باعث افزایش قیمت آلومینیوم گردید.

چهارشنبه 15 مرداد 1399 ساعت 4:39

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از متال‌بولتن، حرکت نمودار قیمت فلز آلومینیوم در بازه زمانی آوریل- می به شکل حرف w انگلیسی بوده است که نشان دهنده افزایش قیمت آلومینیوم به 1700 (دلار/تن) پس از کاهش چشمگیر قیمت این فلز به 1460 (دلار/تن) در ماه می است.

این در حالی است که قیمت آلومینیوم در بورس فلزات شانگهای عملکردی بهتر از قیمت این فلز در بورس فلزات لندن داشته به‌طوری‌که در اواسط ماه جولای قیمت این فلز به بیشینه قیمت سه سال و نیم اخیر افزایش یافت و به 15185 یوان رسید. افزایش قیمت آلومینیوم در بورس فلزات شانگهای به عوامل ذیل باز می‌گردد:

  • افزایش تقاضای داخلی با توجه به تلاش‌های پی در پی دولت
  • ایجاد کمبود در بازار با انبارسازی فلز توسط تجار
  • ورود ارز به بازار تجاری

افزایش اندک قیمت در بورس لندن نیز به افزایش اندک نقدینگی در بازار تجاری،‌ تضعیف دلار و بهبود اقتصادی باز می‌گردد که همگی از علائم ماکرو بازار محسوب می‌شوند.

درحال‌حاضر متال‌بولتن 4 میلیون تن مازاد موجودی آلومینیوم برای سال 2020 پیش‌بینی می‌کند ولی در صورت قوت گرفتن عوامل ماکرو مؤثر بر بازار و همچنین افزایش نقدینگی، به نظر می‌رسد که این مازاد موجودی شدیداً تحت تأثیر قرار گرفته و کاهش یابد.

تعداد بازدید : 780

ثبت نظر

ارسال