Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 15 و 5 دقیقه

تمدید سهمیه واردات بدون تعرفه آلومینیوم برزیل تا پایان سال

تمدید سهمیه واردات بدون تعرفه آلومینیوم برزیل تا پایان سال

باشگاه آلومینیوم: به گفته اتاق بازرگانی خارجی برزیل، سهمیه 150 هزار تنی واردات بدون تعرفه آلومینیوم این کشور از پایان ژوئن به پایان سال تغییر یافته است.

سه شنبه 10 تیر 1399 ساعت 11:52

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از Fastmarkets MB، کمیته اجرایی اتاق بازرگانی خارجی برزیل طی جلسه‌ای در روز 10 ژوئن، با تمدید سهمیه واردات آلومینیوم در نیمه دوم سال 2020 موافقت کرد. با این وجود، حجم سهمیه همچنان بدون تغییر 150 هزار تن است.

به گفته سخنگوی انجمن آلومینیوم برزیل، محدودیت 150 هزار تنی که قبلا برای واردات 6 ماه در نظر گرفته شده بود، حالا برای کل سال اعمال خواهد شد.

واردات آلومینیوم اولیه غیرآلیاژی تا زمانی که کمتر از 150 هزار تن باشد، بدون تعرفه 6 درصدی مجاز خواهد بود. با تعطیل شدن واحدهای ذوب برزیل در دهه اخیر و عدم توانایی تولید داخلی برای تامین تقاضا، این سهمیه وارداتی در نظر گرفته شده است تا نیاز داخلی برزیل تامین شود.

واردکنندگان برزیلی تا روز 9 ژوئن حدود 97 هزار و 640 تن از این سهمیه را استفاده کردند. اکنون با تمدید زمان سهمیه، کمتر از 53 هزار تن از محدودیت سهمیه تا پایان سال باقی مانده است.

فعالان بازار انتظار داشتند که حجم سهمیه با کاهش 20 هزار تنی به دلیل کاهش تقاضای داخلی، برای نیمه دوم سال تمدید شود.

واردکنندگان آلومینیوم قبلا نگران بودند که تا اوایل ماه جولای خبری در خصوص این سهمیه نباشد و واردات پس از 30 ژوئن با تعرفه 6 درصدی انجام شود. در سال 2019، سهمیه نیمه دوم سال در روز 5 آگوست تصویب شد و بخشی از واردات مشمول تعرفه 6 درصدی شد.

در ماه مِی، افت مصرف باعث تخفیف در قیمت پیشنهادی آلومینیوم اولیه وارداتی شده بود، اما کاهش پریمیوم از افت نقدینگی بازار فیزیکی جلوگیری نکرد. در واقع با افزایش تقاضای خریداران، پریمیوم از ماه مِی بازیابی شده است.

تعداد بازدید : 800

ثبت نظر

ارسال