Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 11 و 19 دقیقه

تعرفه‌های مالیاتی ترامپ شامل کشورهای بیشتری می‌شود

تعرفه‌های مالیاتی ترامپ شامل کشورهای بیشتری می‌شود

باشگاه آلومینیوم: دونالد ترامپ اعلام نموده که کشورهای بیشتری را شامل تعرفه‌های مالیاتی برروی واردات فولاد و آلومینیوم به ایالات‌متحده خواهد کرد.

دوشنبه 14 بهمن 1398 ساعت 20:49

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از نیویورک تایمز،  بنابر این گزارش دونالد ترامپ 27 ماه ژانویة گفته بود تعرفه‌هایی که تاکنون از طرف این کشور اعمال شده‌اند، نتوانسته صنعت فولاد و آلومینیوم ایالات‌متحده را احیاء کند.

از زمان اعمال تعرفه‌ها در سال 2018، ورود آلومینیوم و فولاد خارجی به ایالات‌متحده کاهش داشته لکن واردات محصولات‌ تولیدشدة آلومینیومی و فولادی افزایش "چشمگیری" داشته است.

به‌گفتة اقتصاددانان فعال در این عرصه، عدم امکان واردات آلومینیوم و فولاد به ایالات‌متحده موجب افزایش قیمت این فلزات در بازار داخلی این کشور شده است و به‌همین منظور، ورود قطعاتی نظیر خودرو، سیم، کابل و ... مقرون‌به‌صرفه‌تر از تولید داخلی آنها خواهد بود.

هدف اولیة ترامپ از اعمال تعرفه‌های فوق، محافظت ایالات‌متحده از واردات بی‌رویة آلومینیوم و فولاد چین به داخل کشور بوده اما به‌مرور زمان ثابت شد که جنگ تجاری به‌وقوع پیوسته میان ایالات‌متحده و چین، به ضرر اقتصاد ایالات‌متحده بوده و مصرف‌کنندگان آمریکایی با صرف هزینه‌ای بیشتر، نیازهای خود را تأمین کرده‌اند.

حال با توجه به مخالفت بسیاری از دست‌اندرکاران صنعت فولاد و آلومینیوم در ایالات‌متحده، ‌دونالد ترامپ اعلام نموده که تعرفه‌های اعمال‌شده برای احیاء صنعت آلومینیوم و فولاد آمریکا کافی نبوده و لازم است کشورهای دیگر نیز شامل تعرفه‌های فوق شوند.

تعداد بازدید : 636

ثبت نظر

ارسال