Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 11 و 55 دقیقه

ترامپ 18 کشور را مشمول تعرفه‌های واردات آلومینیوم کرد

ترامپ 18 كشور را مشمول تعرفه‌هاي واردات آلومينيوم كرد

باشگاه آلومینیوم: دونالد ترامپ تعرفه‌های مالیاتی جدیدی را بر واردات آلومینیوم از 18 کشور مختلف جهان وضع کرد که مجموعاً شامل آلومینیوم به ارزش 2 میلیارد دلار می‌شود. ازجمله کشورهایی که شامل این تعرفه‌ها می‌شوند می‌توان آلمان، بحرین، عمان، ایتالیا، اندونزی، هند، یونان، کرواسی، برزیل، مصر، رومانی، صربستان، آفریقای جنوبی، اسلوونی، کره جنوبی، اسپانیا، تایوان و ترکیه را نام برد و عنوان کرد تعرفه واردات آلومینیوم از بحرین ۱۳۲ درصد و از آلمان ۵۲ درصد خواهد بود و این رقم برای دیگر کشورها تک‌رقمی خواهد بود.

شنبه 19 مهر 1399 ساعت 12:33

به گزارش باشگاه آلومینیوم، ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرده است که تعرفه‌های جدید شامل چین نمی‌شود ولی متأسفانه دامپینگ ورق‌های آلومینیومی چینی باعث رکود صنعت ورق در داخل ایالات‌متحده شده است.

راس می‌گوید: "آنچه اتفاق افتاده آنست که مازاد ظرفیت تولید چین به بازارهای جهانی منتقل شده و در سایر کشورها دامپ می‌شود. دامپینگ ورق به ایالات‌متحده باعث ایجاد اختلال در تولید داخلی ‌شده و تولیدکنندگان داخل را به خطر می‌اندازد."

بیشترین تعرفه‌های اعمال‌شده شامل آلومینیوم واردشده از آلمان و برزیل خواهد بود که به‌ترتیب 353 درصد و 137 درصد تعرفه برروی محصولات واردشده از این‌دو کشور اعمال شده است. ایالات‌متحده تنها در سال گذشته 287 میلیون دلار محصول از آلمان و محصولاتی به ارزش 97 میلیون دلار از برزیل وارد کرد.

هدف از اعمال تعرفه‌های فوق، جبران ضرر و زیان تولیدکنندگان ورق در داخل ایالات‌متحده است چراکه درحال‌حاضر قیمت ورق آلومینیومی عرضه‌شده در داخل آمریکا کمتر از هزینه تولید این محصول است.

این مقام دولت ترامپ افزود تصمیم نهایی درباره عملیاتی‌کردن تعرفه‌ها در ماه فوریه سال آینده توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا گرفته خواهد شد. آمریکا طی سال‌های گذشته جنگ تعرفه‌ها با بسیاری از کشورها خصوصاً چین را به راه انداخته است و در توجیه آن می‌گوید تجارت دوجانبه میان این کشور و برخی کشورها ناعادلانه و کفه ترازو به زیان ایالات‌متحده است. آمریکا همچنین ارزان‌فروشی و ارائه کالاهای زیر قیمت بازار در کشور را به زیان تولیدکنندگان داخلی می‌داند.

تعداد بازدید : 722

ثبت نظر

ارسال