Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 20 و 47 دقیقه

تامین ۶۰ درصد آلفا آلومینای کشور در شرکت دانش‌بنیان خراسان شمالی

تامین ۶۰ درصد آلفا آلومینای کشور در شرکت دانش‌بنیان خراسان شمالی

باشگاه آلومینیوم: یک شرکت دانش‌بنیان نوع یک در استان خراسان شمالی موفق شده است با تولید پودر آلفا آلومینا، ۶۰ درصد از نیاز کشور به این فرآورده معدنی را تامین کند.

یکشنبه 16 شهریور 1399 ساعت 15:50

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایرنا، شرکت دانش‌بنیان «آراد لیان فرآور آریا» به عنوان نخستین و بزرگترین تولیدکننده پودر آلفا آلومینای کشور تیرماه پارسال در جریان سفر ریاست جمهوری به استان خراسان شمالی با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن در شهرستان جاجرم به بهره برداری رسید.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: شروع کار این شرکت به ۱۰ سال پیش باز می گردد که با مطالعه صنایع پایین دستی شرکت آلومینای جاجرم با تمرکز بر تولید آلفا آلومینا رسما آغاز شد.

مجید اجلالی اظهار داشت: با تأیید تولیدات ما توسط مرکز متالوژی رازی، شروع به تولید این پودر کردیم و خط تولید نیمه صنعتی ما توانست سالانه ۲ هزار تن تولید داشته باشد.

وی با بیان این که آلومینا یا اکسید آلومینیوم از مواد اولیه پرکاربرد سرامیکی است که دارای خواص مکانیکی منحصر به فردی نظیر استحکام فشاری و سختی بالایی است، افزود: مقاومت حرارتی بالا نیز از ویژگی هایی است که سبب شده تا این ماده برای تولید مواد نسوز به عنوان یکی از اصلی ترین اجزا به کار رود.

وی گفت: آلومینای آلفا یک محصول واسطه است که در صنایع کاتالیست‌ها، سرامیک، نسوزها، مواد ساینده، گلوله‌های آسیاب سرامیکی و سایر سرامیک‌های پیشرفته صنعتی کاربرد دارد.

وی اظهار کرد: همزمان با طرح نیمه صنعتی، طرح توسعه این شرکت نیز پیگیری شد و با تست و طراحی هایی که توسط متخصصان شرکت انجام شد کارخانه ای با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن در سال و ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر راه اندازی و در جریان سفر سال گذشته ریاست جمهوری به خراسان شمالی افتتاح شد.

هدفگذاری، تامین همه نیاز کشور  

اجلالی افزود: امسال با توجه به سال جهش تولید، طرح توسعه ای را برای این کارخانه آغاز کرده ایم که ظرفیت تولید ما را به ۲ برابر میزان کنونی می رساند و با راه اندازی این خط تولید، نیاز تمام کشور از داخل تأمین خواهد شد و دیگر نیازی به واردات نخواهیم داشت.

وی گفت: قیمت کنونی محصولات ما حداقل ۳۰ درصد کمتر از پودر آلفا آلومینای وارداتی است و این در حالی است که ما مدعی هستیم به لحاظ کیفیت محصول ما با نوع فرانسوی رقابت می کند و شاهد این موضوع نیز شرکت های داخلی هستند که تا قبل از خرید از ما از فرانسه این پودر را وارد می کردند اما اکنون به واردات آن احساس نیاز نمی کنند.

مدیرعامل شرکت آلفاآراد لیان فرآور آریا اظهار داشت: محصولی که این شرکت تولید می‌کند از یک طرف تا فرانسه و از طرف دیگر تا هند تولیدکننده دیگری ندارد و طبق تاییدیه مرکز متالوژی رازی، به لحاظ کیفیت قابلیت رقابت با آلفای فرانسه را دارد و با توجه به طراحی و ساخت محصول توسط متخصصان خود شرکت و کنترل هزینه‌ها و نیروی انسانی متخصص، از لحاظ قیمتی نیز با انواع وارداتی رقابت می کند.

۱۷ شرکت دانش بنیان در استان خراسان شمالی مجوز فعالیت دارند که تنها یک شرکت از این تعداد شرکت دانش بنیان نوع یک است.

تعداد بازدید : 779

ثبت نظر

ارسال