Fa En سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت 22 و 32 دقیقه

تاثیر کاهش قیمت محصولات آلومینیومی بر شرکت چالکو

تاثیر کاهش قیمت محصولات آلومینیومی بر شرکت چالکو

باشگاه آلومینیوم: شرکت آلومینیوم چین Chalco به دلیل کاهش قیمت محصولات، در حال بررسی انجام عملیات تعمیر و نگهداری و حتی تعطیلی برخی واحدهای تولید آلومینیوم و همچنین کاهش تولید آلومینا است.

سه شنبه 26 فروردین 1399 ساعت 5:3

به گزارش باشگاه آلومینیوم  به نقل از فلزات آنلاین و به نقل از Reuters، پس از افت قیمت آلومینیوم و آلومینا به کمترین سطح از سال ۲۰۱۶، شرکت چینی Chalco در حال بررسی انجام عملیات تعمیر و نگهداری و حتی تعطیلی برخی واحدهای آلومینیوم و همچنین کاهش تولید آلومینا است.

این شرکت که بزرگ‌ترین شرکت دولتی تولیدکننده آلومینیوم در چین است، سال گذشته ۳.۷۹ میلیون تن آلومینیوم تولید کرد. همچنین Chalco بزرگ‌ترین تامین‌کننده آلومینا در جهان است که در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۳.۸ میلیون تن از این ماده را تولید کرد.

در روز ۲ آوریل، قیمت آلومینیوم در شانگهای به پایین‌تر از سطح ۴ سال اخیر یعنی ۱۱ هزار و ۲۵۰ یوان بر تن (معادل یک هزار و ۵۸۶.۹۰ دلار بر تن) رسید؛ با شیوع کرونا ویروس، تقاضای ضعیف در سیلی از عرضه غرق شد.

اگر قیمت آلومینیوم به کمتر از هزینه نقدی Chalco افت کند، این شرکت تعمیر و نگهداری و یا حتی تعطیلی برخی واحدهای تولیدی را بررسی خواهد کرد. مدیران این شرکت هنوز اطلاعات دقیقی از هزینه‌های تولید خود ارائه نکرده‌اند.

تحلیلگران معتقدند که بیشتر واحدهای ذوب چین در حال حاضر با قیمت‌های فعلی آلومینیوم، در حاشیه ضرر به سر می‌برند که منجر به کاهش تولید خواهد شد.

هنوز تغییری در ظرفیت تولید آلومینای این شرکت اعمال نشده است، اما به طور کلی کاهش تولید آلومینا نسبتا آسان‌تر است؛ غیرفعال کردن واحدهای ذوب آلومینیوم و فعال کردن مجدد آن‌ها هزینه بسیار بالایی دارد. شرکت Chalco اعلام کرد که مطابق با تغییرات قیمت آلومینا، تولید را تعدیل خواهد کرد.

پس از شیوع کرونا ویروس، قیمت آلومینا ابتدا افزایش داشت زیرا بسته شدن معادن بوکسیت و مشکلات لجستیکی باعث کاهش خوراک برای پالایشگاه‌ها شد.

اما با مهار کرونا ویروس در چین، بیشتر محدودیت‌های حمل و نقل رفع شده است. در نتیجه، قیمت آلومینا کاهش بیشتری نسبت به آلومینیوم داشته است و در روز ۳ آوریل قیمت نقدی این ماده اولیه در چین به ۲ هزار و ۲۴۶ یوان بر تن رسید که کمترین سطح از سپتامبر ۲۰۱۶ بود.

کاهش قیمت آلومینا تا حدی از فشار واحدهای ذوب آلومنیوم که مصرف‌کننده آلومینا هستند، می‌کاهد. فروش آلومینای Chalco در سال گذشته سهم ۲۱.۲ درصدی در کل درآمد این شرکت داشت. افت قیمت آلومینا می‌تواند تاثیر زیادی در عملکرد این شرکت داشته باشد.

 

تعداد بازدید : 1718

ثبت نظر

ارسال