Fa En سه شنبه 29 اسفند 1402 ساعت 8 و 34 دقیقه

تأثیر جنگ اقتصادی ترامپ برروی قیمت فلزات در نخستین روز کاری بورس لندن

تأثیر جنگ اقتصادی ترامپ برروی قیمت فلزات در نخستین روز کاری بورس لندن

باشگاه آلومینیوم: هفتة جاری بورس فلزات لندن در روز دوشنبه درحالی آغاز به‌کار کرد که اثرات منفی جنگ تجاری ترامپ کاملاً برروی بازار فلزات محسوس بود.

چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 ساعت 10:10

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از هوشمند نیوز، در روز دوشنبه قیمت سرب به کمترین مقدار خود طی سه سال گذشته کاهش یافت. همچنین با انتشار کاهش عرضة آلومینا از چین (به‌واسطة تحریم) قیمت آلومینیوم نیز افزایش یافت. قیمت سرب با 1/3 درصد کاهش ماهانه به 1798 دلار/ تن رسید که کمترین قیمت در بورس لندن از آگوست ۲۰۱۶ تاکنون بوده است. قیمت سرب ازطرفی در بورس شانگهای نیز به 15940 یوان (2322/23 دلار) کاهش داشته است.

به‌گزارش رویترز، با توجه به قوانین جدید زیست‌محیطی اعمال‌شده در صنعت آلومینای چین (در منطقة شانگزی) و همچنین تحریم‌های اعمال‌شده علیه این کشور، تولید آلومینیوم چین ۴ درصد کاهش داشته و صادرات آلومینای این کشور به‌طور چشمگیری افت کرده است. حاصل این رخداد، افزایش قیمت آلومینا و آلومینیوم در بورس بوده است به‌طوری‌که قیمت سه‌ماهة آلومینیوم در بورس فلزات لندن به ۱۸۰۹ دلار/تن افزایش داشته است. این به‌معنای 0/1 درصد افزایش ماهانه قیمت آلومینیوم در بورس است.

مس نیز در بورس فلزات لندن با 0/7 درصد کاهش به ۶۰۸۳ دلار/تن رسید که نشان‌دهندة 2/1 درصد تغییر نسبت به ماه ژانویه است.

یکی از پارامترهای مؤثر برروی قیمت فلزات نیز، وضعیت بازار خودروسازی چین است. فروش خودروی چین در ماه آوریل 14/6 درصد کاهش داشته است. همزمان قیمت روی در بورس لندن با یک درصد کاهش به ۲۶۰۵ دلار/تن، نیکل با 0/8 درصد کاهش به 11835 دلار/تن و قلع با 1/1 درصد کاهش به 19415 دلار/تن رسید.

تعداد بازدید : 2100

ثبت نظر

ارسال