Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 18 و 19 دقیقه

بهره‌برداری از کارخانه آلومینیوم تا پایان امسال

بهره‌برداری از کارخانه آلومینیوم تا پایان امسال

باشگاه آلومینیوم: نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه بزرگ آلومینیوم لامرد تا اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد که نزدیک به هزار و 700 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

یکشنبه 22 مهر 1397 ساعت 10:57

به باشگاه آلومینیوم به نقل از گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، سید محسن علوی صبح یکشنبه بیست و دوم مهرماه 97 در جمع مردم بخش اشکنان اظهار داشت: منطقه ما به‌عنوان نگین اقتصادی فارس ظرفیت‌های بزرگی دارد که به منطقه‌ای استراتژیک تبدیل‌شده است و باکارهای بزرگی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در این 40 سال انجام‌شده همه چشم‌ها به سمت آن خیره است تا اتفاق بزگی در حوزه اقتصادی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه بزرگ آلومینیوم لامرد تا اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد که نزدیک به هزار و 700 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند، گفت: در حال حاضر در فاز اول این طرح تا پایان سال یک هزار و 100 نفر جذب کارخانه می‌شوند که 800 نفر نیروی دیپلم و فوق‌دیپلم و 300 نفر آن با تحصیلات کارشناسی و بالاتر هستند.

نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تنها در کارخانه آلومینیوم لامرد نزدیک به 2 هزار و 500 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود که اگر بگوییم متوسط دریافتی هرکدام ماهیانه 2 میلیون تومان باشد ماهانه بیش از 5 میلیارد تومان وارد اقتصاد منطقه می‌شود که شکوفایی اقتصادی و رونق کسب‌وکار را به همراه دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای تأمین برق موردنیاز کارخانه بزرگ آلومینیوم، کارخانه سیکل ترکیبی برای تولید برق از گاز شیرین موجود راه‌اندازی می‌شود که با راه‌اندازی این کارخانه 190 نیروی متخصص مستقیم و 400 نیروی غیرمستقیم در آن مشغول به کار می‌شوند.

علوی در پاسخ به سؤالی در خصوص میزان جذب نیرو کارخانه تولید ورق آلومینیوم در شهرستان لامرد نیز افزود: با راه‌اندازی این کارخانه که نزدیک به کارخانه آلومینیوم در سایت انرژی‌بر است نزدیک به هزار و 400 فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود که مجموع اشتغال در منطقه ما نزدیک به 6 هزار فرصت شغلی است که می‌توان گفت ما به قطب اشتغال فارس تبدیل می‌شویم.

تعداد بازدید : 1035

ثبت نظر

ارسال