Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 11 و 16 دقیقه

بهبودی فناوری چاپ سه‌بعدی از آلومینیوم

بهبودی فناوری چاپ سه‌بعدی از آلومینیوم

باشگاه آلومینیوم: دانشمندان روسیه با افزایش 1.5 برابری سختی محصولات، فناوری چاپ سه‌بعدی از آلومینیوم را بهبود بخشیده‌اند.

سه شنبه 11 آذر 1399 ساعت 15:31

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از خبرگزاری علم و فناوری، درحالی‌که قطعات آلومینیومی چاپ سه‌بعدی به‌طور فزاینده‌ای در صنعت هوا-فضا رایج می‌شوند، هرگونه ضعف در این قطعات می‌تواند باعث خرابی فاجعه‌بار آنها شود. با سختی 1.5 برابر آلومینیوم، یک افزودنی جدید می‌تواند کمک کند.

این افزودنی توسط دانشمندان دانشگاه NUST MISIS روسیه ساخته شده و از نانوالیاف کربنی ریز تشکیل شده است. اینها به‌عنوان محصول جانبی از فرآوری گاز طبیعی تولید می‌شوند و به‌طور معمول درنهایت دفع می‌شوند و به‌طور بالقوه به‌ نوعی آلودگی تبدیل می‌شوند.

درعوض، آنها به آلومینیوم پودرشده اضافه می‌شوند. در فرآیند موجود معروف به ذوب لیزری انتخابی، از یک پرتوی لیزر برای ذوب آن پودر در یک الگوی خاص استفاده می‌شود و در آن واحد یک لایه از آلومینیوم ذوب‌شده (و متعاقباً ذوب‌شده) ساخته می‌شود.

به‌طور معمول، اختلاف دما بین این لایه‌ها ممکن است باعث عدم سازگاری ریزساختار محصول نهایی شود، درنتیجه برخی از لایه‌ها متخلخل‌تر از لایه‌های دیگر هستند. ازآنجاکه نانو الیاف کربن ازنظر گرمایی بسیار رسانا هستند، آنها قادرند گرمای لیزر را به‌طور کامل و یکنواخت توزیع کنند.

درنتیجه، آلومینیوم چاپ سه‌بعدی دارای تخلخل کم و یکنواخت است، بنابراین ادعا می‌شود 1.5 برابر سخت‌تر از آلومینیوم چاپ‌شده از پودر بدون نانوالیاف اضافه شده است.

این تحقیق با مشارکت مؤسسه تجزیه و تحلیل Boreskov درحال انجام است و در مقاله‌ای که اخیراً در مجله Composites Communications منتشر شد، توصیف شده است.

تعداد بازدید : 1511

ثبت نظر

ارسال