Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 20 و 39 دقیقه

بهبود بازار آلومینیوم آلیاژی اروپا در سایه افزایش تقاضای چین

بهبود بازار آلومینیوم آلیاژی اروپا در سایه افزایش تقاضای چین

باشگاه آلومینیوم: قیمت ضایعات آلومینیومی اروپا طی هفته‌های اخیر تحت‌تأثیر مازاد موجودی و کاهش تقاضای این محصول به‌شدت کاهش یافته است. کاهش تقاضا از جانب صنعت خودروسازی، مهم‌ترین عامل کاهش تقاضای آلومینیوم بوده است.

دوشنبه 6 آبان 1398 ساعت 21:51

بهگزارش باشگاه آلومینیوم، اما طی چند روز گذشته، افزایش تقاضا از جانب چین و واردات بیش از پیش ضایعات آلومینیومی به این کشور، بخشی از نگرانی دستاندرکاران این صنعت در اروپا را برطرف ساخته است. در چین، کمبود ضایعات آلومینیومی موجب کمبود شمش آلیاژی شده است و همین مسأله مشوق صادرات این محصولات از اروپا به چین شده است.

چین بزرگترین خریدار ضایعات فلزی در جهان است بهطوریکه در سال 2017، 2.2 میلیون تن ضایعات آلومینیومی وارد نمود. سازمان محیط زیست این کشور از ابتدای سال 2018، قوانین زیستمحیطی محکمی وضع کرده که براساس این قوانین، واردات ضایعات با درصد خاصی از ناخالصی محدود شده است. حاصل وضع این قوانین، کاهش 26.7 درصدی واردات ضایعات آلومینیوم و کاهش آن به 1.6 میلیون تن در سال 2018 بوده است.

در سال جاری (2019)، ضایعات فلزی شامل مس،آلومینیوم و آلیاژهای آهنی معاف از مالیاتهای وارداتی شدند. بر این اساس در سهماهة سوم سال جاری، 372476 تن ضایعات آلومینیومی مجوز واردات گرفتند. این درحالی است که در سهماهة سوم 2018، چین تنها 349510 تن آلومینیوم وارد کرده بود. البته برنامة بلندمدت چین در این راستا، حذف سهمیهبندی واردات ضایعات آلومینیومی است لذا سهمیة درنظر گرفتهشده برای واردات در سهماهة چهارم سال 32940 تن است.

برای آلیاژهای آهنی، سهمیه واردات در سهماهة سوم 20918 تن و در سهماهة چهارم سال 1770 تن بوده است. برنامة بلندمدت کاهش واردات ضایعات فلزی چین بسیار گسترده است و حاصل آن کاهش واردات ضایعات فولادی در ماه آگوست و رساندن آن به صفر درصد بوده است.

موجودی ضایعات آلومینیومی اروپا در بازار موجب شده که کمبود موجودی بازار چین جبران گردد.

تعداد بازدید : 1039

ثبت نظر

ارسال