Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 31 دقیقه

بررسی عملکرد شرکت EGA امارات در سال 2018: بهره‌برداری از پروژه‌های EGA، سبب بهبود سوددهی آن خواهد شد

بررسی عملکرد شرکت EGA امارات در سال 2018: بهره‌برداری از پروژه‌های EGA، سبب بهبود سوددهی آن خواهد شد

باشگاه آلومینیوم: شرکت EGA امارات متحده عربی، بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم در منطقه و سومین تولیدکننده بزرگ در جهان خارج از چین در سال 2018، با وجود افزایش حجم تولید آلومینیوم، عملکرد مالی ضعیف‌تری را نسبت به سال 2017 نشان داد که ناشی از افزایش هزینه‌های آن بود. با این حال، برای سال جاری با بهره‌برداری از 2 پروژه جدید بوکسیت و آلومینا، انتظار می‌رود که نتایج مالی آن بهبود چشم‌گیری یابد.

دوشنبه 31 تیر 1398 ساعت 23:3

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، شرکت EGA امارات متحده عربی در سال 2018 با تولید حدود 2.64 میلیون تن آلومینیوم اولیه، در رده سومین تولیدکننده بزرگ این محصول در جهان خارج از چین قرار گرفت. این میزان از تولید آلومینیوم، بیشترین مقدار طول تاریخ این شرکت بوده است.

نمودار1، حجم تولید آلومینیوم شرکت EGA را در طول 5 سال گذشته نشان می‌دهد. همان‌طور که در این نمودار مشاهده می‌شود، حجم تولید آلومینیوم این شرکت همواره روندی افزایشی را داشته است؛ با این حال، میزان رشد تولید در سال 2018 که حدود 4.2 درصد بود، پس از رشد 5.3 درصدی تولید در سال 2015، بیشترین میزان از رشد تولید در طول دوره مورد بررسی این شرکت بود.

شرکت EGA، بزرگ‌ترین شرکت صنعتی غیر نفتی در کشور امارات متحده عربی و همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده آلومینیوم اولیه آلیاژی در سراسر جهان به‌شمار می‌رود. در حالی که میزان درآمد آن در این سال، حدود 15 درصد رشد داشت و به حدود 6.4 میلیارد دلار رسید. این رشد عمدتا ناشی از افزایش قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی و همچنین افزایش میزان تولیدات آلیاژی این شرکت بود؛ به طوری که در سال 2018، بیش از 87 درصد کل محصولات آن به صورت آلیاژی در بازار عرضه شد. با این حال، میزان درآمد خالص این شرکت در سال 2018 به‌حدود 325 میلیون دلار رسید که نسبت به سال 2017 بالغ بر 64 درصد افت داشت. این میزان از افت، بیشترین افت درآمد خالص این شرکت در طول حداقل 5 سال گذشته بود. همین امر نیز سبب شد تا حاشیه سود خالص آن با افت شدیدی در این سال همراه شود و از حدود 16 درصد در سال 2017، به‌حدود 5 درصد در سال 2018 کاهش یابد.

نمودار2، حاشیه سود خالص شرکت EGA را به‌همراه تغییرات هزینه‌های کل آن در طول 5 سال گذشته نشان می‌دهد. همان‌طور که در این نمودار مشاهده می‌شود، میزان کل هزینه‌های این شرکت به‌ازای هر تن آلومینیوم تولید شده در سال 2018 با وجود بیشترین میزان حجم تولید، به بیشترین سطح در طول 5 سال گذشته رسید. افزایش هزینه‌های شرکت EGA در سال 2018، عمدتا ناشی از هزینه‌کرد‌های آن در پروژه کارخانه آلومینا برای تکمیل و همچنین افزایش بهای ماده اولیه تولید آلومینیوم، یعنی آلومینا بود. با این حال، انتظار می‌رود که با تکمیل پروژه‌های بوکسیت و آلومینای این شرکت در سال جاری، در هزینه‌های آن به‌مقدار قابل توجهی صرفه‌جویی شود، ضمن اینکه در سال 2019، افت قابل توجه قیمت آلومینا در بازارهای بین‌المللی، مزید بر علت شده و می‌تواند سبب افزایش درآمد خالص شرکت و به تبع آن رشد حاشیه سود آن شود.

 

تعداد بازدید : 1037

ثبت نظر

ارسال