Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 20 و 11 دقیقه

بازدید رئیس سندیکای آلومینیوم ایران از شرکت‌های صنایع آلومرول نوین و نورد آلومینیوم اراک

بازدید رئیس سندیکای آلومینیوم ایران از شرکت‌های صنایع آلومرول نوین و نورد آلومینیوم اراک

باشگاه آلومینیوم: مهندس گودرزی، رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در سفری به استان مرکزی از شرکت‌های آلومرول نوین و نورد آلومینیوم اراک و خطوط تولید، دست آوردها و طرح‌های توسعه‌ای این شرکت‌ها بازدید به عمل آورد.

دوشنبه 21 آبان 1397 ساعت 1:11

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از روابط عمومی آلومرول نوین، مهندس هوشنگ گودرزی در روز چهارشنبه 2 آبان ابتدا با حضور در سایت بزرگ شرکت صنایع آلومرول نوین، از طرح توسعه این شرکت که در شهرک صنعتی خیرآباد ساخته شده بازدید نمود. در جریان بازدید از این پروژه که با بهره‌برداری در فاز نهایی، بزرگ‌ترین شهرک تخصصی آلومینیوم کشور خواهد بود، آقای محسن محمدی مدیرعامل آلومرول نوین و نیز تعدادی از مدیران این شرکت از واحد‌های اکستروژن و ریخته‌گری شرکت او را همراهی نمودند و وی را در جریان تکنولوژی‌های به کار رفته در این واحدها، کیفیت و تنوع محصولات تولیدی، میزان تولید و نیز روند پیشرفت این پروژه قرار دادند.

شایان ذکر است که این پروژه در زمینی به مساحت 36 هکتار در شهرک صنعتی خیرآباد اراک احداث می‌شود و تاکنون از سازه‌های تولیدی 2 بلوک از فاز اول ساخته و نصب ماشین‌آلات در آنها انجام شده است که به مروز زمان به تعداد آنها اضافه خواهد شد. بلوک A در فاز اول مربوط به واحد ریخته‌گری و بلوک B واحد اکستروژن می‌باشد. واحد ریخته‌گری شامل کوره‌های مدرن ذوب و نگهداری آلومینیوم به ظرفیت 30 و 50 تن و تجهیزات اتوماتیک ریخته‌گری بیلت و کوره‌های هموژن 40 تنی و سیستمهای کاملا اتوماتیک برش و بسته‌بندی است که عملیات ریخته‌گری بیلت آلومینیوم به روش

Air Slip در قطرهای 7 و 8 اینچ تا طول 7.3 متر در آن صورت می‌پذیرد و البته به زودی کوره ذوب 80 تنی و توانایی تولید بیلت‌های 6 و 10 اینچ نیز به آن اضافه خواهد شد. در بلوک B نیز دستگاه‌های اکستروژن پروفیل آلومینیوم نصب شده است که مجهز به کوره‌های پیشگرم بیلت بلند به صورت اتوماتیک و سیستم هات شیرینگ، کوره‌های قالب مدرن، دو خط اکستروژن با توانایی اکسترود بیلت‌های 7 و 8 و 10 اینچ، میزهای اتوماتیک مجهز به دبل پولر و کوئیچینگ و نیز کوره ایجینگ به ظرفیت 18 تن با قابلیت عملیات حرارتی پروفیل تا طول 14 متر می‌باشد.

در فاز اول این پروژه بلوک C نیز احداث می‌شود که در این بلوک واحد آندایزینگ آلومینیوم با ظرفیت 60 تن در روز، واحد زیر ساز رنگ پودری با قابلیت آماده سازی روزانه 120 تن پروفیل آلومینیوم، واحد رنگ پودری با ظرفیت 120 تن در روز، واحد عملیات طرح چوب (دکورال) روی مقاطع آلومینیومی و همچنینی ماشین‌آلات براشینگ و پولیشینگ ساخت اروپا نصب و به بهره‌برداری خواهند رسید. تمامی ماشین آلات فوق الذکر به صورت تمام اتوماتیک و با بهره‌گیری از تکنولوژی روز اروپا خریداری و راه اندازی خواهند شد.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران پس از بازدید از شرکت آلومرول نوین در جلسه‌ای مشترک با مدیرعامل و تنی چند از مدیران این شرکت حاضر شده و به تبادل نظر پرداختند، در این جلسه مهندس گودرزی ضمن اذعان به توانایی‌های درخشان شرکت صنایع آلومرول نوین در حوزه آلومینیوم کشور و ارج نهادن به زحمات مدیریت و پرسنل این شرکت به جهت تلاش برای اعتلا و شکوفایی هر چه بیشتر صنعت آلومینیوم کشور ابراز امیدواری کرد روند رو به رشد شرکت آلومرول نوین که با توسعه فن آوری‌های روز صنعت آلومینیوم در این شرکت همراه بوده است همچنان ادامه یابد.

برگـزاری مراسم معارفه صنایع آلومـرول نوین

 بعنوان سهامدار جدید نورد آلومینیوم

در ادامه مهندس گودرزی و هیئت همراه ایشان به اتفاق مدیرعامل این شرکت آقای رضایی‌مقدم و نیز سهامدار جدید نورد آلومینیوم، آقای محمدی - مدیرعامل صنایع آلومرول نوین- با حضور در شرکت نورد آلومینیوم و به بازدید از خطوط تولید این شرکت پرداختند. شایان ذکر است در سال گذشته بخش عمده‌ای از سهام شرکت نورد آلومینیوم توسط مدیرعامل شرکت آلومرول نوین از طریق بورس خریداری شد و اعضای جدیدی را در ترکیب هیئت مدیره خود تجربه می‌کند. این شرکت تنها تولیدکننده ورق آلومینیومی با تکنولوژی نورد گرم در کشور است و از محصولات این شرکت نیز می‌توان به ورق، تسمه، کویل و ورق کامپوزیت آلومینیومی اشاره کرد. کیفیت بالا و انحصار در تولید برخی محصولات موجب شده است شرکت نورد آلومینیوم نقش حیاتی و استراتژیکی در بازار داخل و نیز البته در بازارهای صادراتی منطقه داشته باشد.

در ادامه این بازدید و در مراسمی که پرسنل شرکت نورد آلومینیوم نیز در آن حضور داشتند، مدیرعامل این شرکت به تشریح بخشی از فعالیت‌های نورد آلومینیوم پرداخت و ضمن تاکید بر نقش پر رنگ سهامدار و اعضای جدید هیئت مدیره در روند رو به رشد شرکت در سال 1397 اضافه کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز در سال 1397 که موجب افزایش بهای مواد اولیه آلومینیوم در بازار شد، تامین مواد اولیه با توجه به محدودیت نقدینگی به دشواری امکان پذیر بود که با حمایت‌های بی‌دریغ سهامدار جدید هم اکنون نه تنها این مشکل مرتفع شده بلکه موجودی انبار مواد اولیه شرکت از هر زمانی بالاتر است و موجب شده است پرسنل این شرکت بدون هیچ دغدغه‌ای به تولید محصولات با بالاترین ظرفیت ممکن بپردازند. هم اکنون نیز ظرفیت تولید و فروش این شرکت نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری یافته و انشالله با سیاست‌های سهامدار جدید مبنی بر تزریق هرچه بیشتر نقدینگی به سرمایه در گردش مجموعه، روند پیشرفت و ارتقای نورد آلومینیوم همچنان ادامه خواهد یافت.

در پایان مراسم نیز محسن محمدی مدیرعامل صنایع آلومرول نوین به عنوان سهامدار جدید شرکت نورد آلومینیوم طی سخنانی خطاب به پرسنل این شرکت گفت: «شرکت نورد آلومینیوم به عنوان یکی از واحدهای باسابقه، خوش‌نام و منحصر بفرد در تولید انواع ورق‌های آلومینیومی در کشور با اتکاء بر تخصص و تعهد پرسنل و امکانات و تجهیزات موجود در مجموعه، می‌تواند به یکی از واحدهای برجسته و نمونه در منطقه تبدیل شود. بی شک، توسعه فعالیت‌های تولیدی، بهبود بیش از پیش کیفیت محصولات و نیز ارتقاء جایگاه این مجموعه در صنعت آلومینیوم کشور، آرمان و هدف همه کسانی است که امروز در این مراسم حضور دارند. مدیریت جدید نیز با همین دیدگاه، و استفاده از تجارب موفق قبلی، درصدد است که با ایجاد تغییرات لازم، انجام حمایت‌های مالی مقتضی، بروزرسانی ماشین‌آلات موجود و استقرار و بکارگیری ماشین‌آلات و تکنولوژی روز دنیا و با کمک همه عزیزانی که در این مجموعه درحال خدمت می‌باشند، نورد آلومینیوم را نه تنها در کشور، بلکه در سطح منطقه، به جایگاه شایسته خود برساند.»

وی ادامه داد: « از کلیه مدیران و پرسنل زحمتکش و متعهد این مجموعه که در این مدت، فعالیت‌های جاری شرکت را تداوم بخشیدند قدردانی می‌نمایم و لازم است بخاطر وجود چنین نیروهای دلسوز و متعهد، به مجموعه نورد آلومینیوم اراک تبریک بگویم. امیدوارم به یاری خداوند متعال و کمک تک‌تک پرسنل این شرکت، بتوانیم به اهداف بلندی که برای این مجموعه در راستای اعتلای صنعت کشور و حمایت از تولید محصولات داخلی باکیفیت متصور است، دست یابیم و در این راه دست یاری تک‌تک شما عزیزان و همکاران محترم را به گرمی می‌فشاریم و همچنین از هرگونه پیشنهاد و نظر سازنده شما در راستای رسیدن به اهداف مجموعه استقبال می‌کنیم.»

تعداد بازدید : 6104

ثبت نظر

ارسال