Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 4 و 4 دقیقه

نعیمی قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو در جلسه کنترل مدیریت ایرالکو اعلام کرد:

ایرالکو بر تولید 200هزار تن شمش متمرکز شود

صادرات مشکل ارزی ایرالکو را برطرف می کند

ایرالکو بر تولید 200هزار تن شمش متمرکز شود

باشگاه آلومینیوم: قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو)، برنامه امسال را برای تولید 200هزار تن شمش متمرکز کند. عباس نعیمی در عین حال گفت: ایرالکو بخشی از تولیدات خود را صادر کند.

چهارشنبه 11 تیر 1399 ساعت 12:45

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، نعیمی که در جلسه کنترل مدیریت ایرالکو با حضور اعضای هیات مدیره شرکت و همچنین معاونان و مدیران ایمیدرو سخن می گفت،‌ تصرح کرد: 200هزار تن، حداقل رقم تولید این شرکت در سال جاری باشد. وی پس از استماع گزارش عملکرد و برنامه های شرکت آلومینیوم ایران، تاکید کرد: موضوع "رکود صنایع پایین دست داخلی" به عنوان یک تهدید مطرح شده در حالی که این پدیده، فرصتی برای صادرات ایجاد کرده است. وی ادامه داد: امروزه بیش از هر شرایط دیگر، کشور به صادرات و ارزآوری نیاز دارد.

نعیمی افزود: ایرالکو با برطرف کردن نیاز بازار داخل، بخشی از تولیدات خود را روانه بازارهای صادراتی کند.

این عضو هیات عامل ایمیدرو درباره وضعیت سودددهی شرکت گفت: سود کمتر از رقم سال گذشته پذیرفتی نیست و باید با مواردی از جمله مدیریت بهینه دارایی ها، کاهش هزینه ها، رشد تولید و توجه به صادرات،‌ افزایش سود را برای ایرالکو رقم زد.

وی با بیان اینکه بخشی از چالش های کلان ایرالکو از طریق ایمیدرو حل می شود، اظهار داشت: این سازمان در مواردی از جمله تامین مواد اولیه و نحوه تامین ارز، در کنار شرکت ایرالکو قرار دارد. نعیمی درباره راه حل تامین آند مصرفی کارخانه گفت: یکی از راه حل های این امر،‌ احداث کارخانه آندسازی با مشارکت بخش خصوصی است که به تولید آند کارخانه هایی آلومینیوم بپردازد. نعیمی ادامه داد: اتمام طرح معطل و نیمه تمام آندسازی که مربوط به دهه گذشته ست، نیاز ایرالکو به آند را حل خواهد شد.

قائم مقام ایمیدرو همچنین درباره تامین مالی ایرالکو گفت: بخشی از سود را صرف افزایش سرمایه و اجرای طرح ها کنید.

وی درباره کاهش هزینه ها گفت: هنر مدیران این است که بدون تعدیل نیروی انسانی و با استفاده از مدیریت بهینه مالی، رشد تولید و صادرات به افزایش درآمد کمک کنند.

تامین آلومینیوم یک خودروساز

در این جلسه احمد مجیدی مدیر عامل ایرالکو اظهار داشت: فروش این شرکت از 168هزار تن سال 97 به 173هزار تن در سال گذشته رسید و در سال 99 نیز فروش 191هزار تنی هدفگذاری شده است. وی درباره تامین نیاز خودروسازان به آلومینیوم گفت: با یکی از شرکت های خودروسازی برای تامین آلومینیوم آلیاژی وارد همکاری شده ایم و قرار است حداقل 24هزار تن از محصول تولیدی آلومینیوم ایران، جایگزین شمش های وارداتی آن شرکت خودروسازی شود.
وی همچنین گفت: درآمد ایرالکو از 2800 میلیارد تومان سال 97 به 3800 میلیارد تومان سال قبل رسید و امسال نیز به درآمد 4600 میلیارد تومانی دست خواهیم یافت.

برنامه های افزایش تولید

مجیدی درباره راهبردها و برنامه های شرکت برای ارتقای تولید و صادرات اظهار داشت: افزایش کمی و کیفی تولیدات، ذخیره سازی مواد اولیه،‌ مدیریت هزینه تمام شده، افزایش ظرفیت تولید و پیگیری احداث پروژه آند سازی (واقع در خیرآباد) از جمله برنامه های این شرکت است. وی افزود: بخشی از افزایش تولید با حذف تکنولوژی قدیمی 68کیلو آمپر و استفاده از تکنولوژی 600کیلوآمپر برای تولید شمش است.

مدیر عامل ایرالکو درباره مصرف آند گفت: سالانه 40 هزار تن آند در داخل کارخانه تولید و 60هزار تن از خارج کشور وارد می کنیم. وی تصریح کرد‌: در این شرکت، فقط کارخانه آندسازی آلودگی ایجاد می کند در حالی که بیرون از مجموعه، کل شرکت را آلوده کننده محیط زیست قلمداد می‌کنند.

مجیدی گفت: تامین مواد اولیه مورد نیاز در داخل شرکت، شناسایی معادن جدید و مشارکت با شرکت های معدنی از جمله راه کارهای تامین پایدار مواد اولیه شناسایی شده است.

در پایان این نشست مقرر شد شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو)، فهرستی از مشخصات پروژه ها، هزینه ها و زمان بندی آن ها را به منظور تصمیم گیری و تعیین تکلیف اعلام کند.

تعداد بازدید : 816

ثبت نظر

ارسال