Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 16 و 33 دقیقه

افزایش قیمت آلومینیوم در بورس شانگهای، کاهش در بورس لندن

افزایش قیمت آلومینیوم در بورس شانگهای، کاهش در بورس لندن

باشگاه آلومینیوم: طی هفته گذشته کاهش موجودی آلومینیوم در بورس شانگهای باعث افزایش قیمت این فلز در چین شده است. در واقع این خلاف رخدادی است که در بورس لندن اتفاق افتاده است چراکه کاهش تقاضا باعث کاهش قیمت این فلز در بورس فلزات لندن (LME) شده است.

یکشنبه 21 مهر 1398 ساعت 2:13

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از رویترز، قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن (LME) در ماه آگوست به کمترین مقدار خود از ژانویه 2017 تاکنون رسید. به گزارش بورس فلزات لندن در اواسط ماه آگوست قیمت آلومینیوم با 12 درصد کاهش از ماه مارس تاکنون به 1704.85 دلار/تن تقلیل یافت. کارشناسان معتقدند مهم‌ترین علت کاهش ناگهانی قیمت‌ها در ماه مارس، شدت گرفتن اختلافات میان ایالات‌متحده و چین بوده است.

قیمت آلومینیوم در بازه زمانی ماه مارس تا اواسط سپتامبر در بورس‌شانگهای، 8 درصد افزایش داشته و از 14 هزار یوان به 14600 یوان رسیده است.

چین 55 درصد از موجودی جهانی آلومینیوم را به خود اختصاص می‌دهد که به پیش‌بینی انستیتوی بین‌المللی آلومینیوم، موجودی آلومینیوم در سال جاری به 65 میلیون تن در سطح جهان خواهد رسید (سال 2019). همین گزارش حاکی از آنست که تولید آلومینیوم چین در بازه زمانی ژانویه- آگوست با 13 درصد کاهش نسبت به همین دوره در سال 2018 به 21 میلیون تن رسیده است.

به گفتة متخصصین بازار آلومینیوم، امسال نخستین سالی است که کمبود آلومینیوم در بازار چین بالا بود چراکه در گذشته عموماً چین با مازاد موجودی آلومینیوم روبروست. کمبود آلومینیوم بازار چین به کاهش 3 میلیون تن تولید باز می‌گردد که ناشی از تعطیلی متعدد واحدهای تولیدی در چین باز می‌گردد.

تعداد بازدید : 877

ثبت نظر

ارسال