Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 21 و 55 دقیقه

افزایش تعرفه‌های مالیات بر واردات آلومینیوم چین به ایالات‌متحده و نگرانی تولیدکنندگان قوطی از افزایش قیمت

افزایش تعرفه‌های مالیات بر واردات آلومینیوم چین به ایالات‌متحده و نگرانی تولیدکنندگان قوطی از افزایش قیمت

باشگاه آلومینیوم: افزایش تنش تجاری میان ایالات‌متحده و چین و تصمیم دونالد ترامپ مبنی ‌بر افزایش تعرفه‌های اعمال‌شده بر ورق آلومینیومی وارد‌شده از چین، نگرانی تولیدکنندگان قوطی‌های آلومینیومی را در آمریکا به‌همراه داشته است.

سه شنبه 12 شهریور 1398 ساعت 11:14

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، چند روز پیش دونالد ترامپ اعلام کرد که برروی 550 میلیارد دلار از محصولات واردشده از چین، تعرفه‌های سنگین اعمال خواهد کرد. همچنین دونالد ترامپ عنوان کرده است که از ابتدای ماه اکتبر، برروی 75 میلیارد دلار از محصولات واردشده از آمریکای‌جنوبی تعرفة سنگینی اعمال خواهد کرد. از ابتدای ماه اکتبر، تعرفه‌های اعمال‌شده برروی 550 میلیارد دلار از محصولات واردشده از چین به 30-25 درصد افزایش خواهد یافت. در میان محصولاتی که تحت‌تأثیر این مالیات بر واردات سنگین قرار خواهند گرفت، محصولات آلومینیومی ازجمله ورق آلومینیومی قرار دارد.

به‌گفتة رئیس انجمن قوطی‌سازان ایالات‌متحده، اعمال تعرفه‌‌های فوق موجب ورشکستگی صنایع مرتبط با قوطی‌سازی به‌خصوص قوطی‌های نوشابه خواهد شد.

سخنگوی صنایع وارداتی چین، در یک گفت‌و‌گوی مطبوعاتی اظهار داشته که چین تمایل به مذاکره با ایالات‌متحده دارد.

تصمیم متقابل چین: چین نیز در برخورد با این تصمیم ایالات‌متحده اعلام کرده است که از تاریخ 15 دسامبر، تعرفه‌های مالیات بر واردات آلومینیوم و مس از ایالات‌متحده را 5 درصد افزایش خواهد داد. پکن تاکنون 25 درصد تعرفة مالیاتی برروی محصولات واردشده فوق از ایالات‌متحده اعمال کرده است. همین مسأله موجب شده که در نیمة نخست سال جاری، واردات مس ضایعاتی از ایالات‌متحده به چین 80 درصد کاهش سالانه داشته باشد و به 52022 تن برسد. لازم به‌ذکر است که همزمان با این مسأله، واردات ضایعات آلومینیومی در نیمة نخست سال با 16 درصد کاهش سالانه به 229837 تن رسید.

تعداد بازدید : 967

ثبت نظر

ارسال