Fa En سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت 18 و 21 دقیقه

اعلام آمادگی چینی ها برای سرمایه گذاری در حوزه آلومینیوم کرمان

اعلام آمادگی چینی ها برای سرمایه گذاری در حوزه آلومینیوم کرمان

باشگاه آلومینیوم: استاندار کرمان در نشست با یک گروه سرمایه‌گذاری از کشور چین ضمن معرفی قابلیت های پرشمار این استان، برای سرمایه گذاری این گروه در حوزه های معادن، کشاورزی و گردشگری اعلام آمادگی کرد.

شنبه 2 آذر 1398 ساعت 21:27

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از معدن نیوز، استاندار کرمان در نشست با یک گروه سرمایه‌گذاری از کشور چین ضمن معرفی قابلیت های پرشمار این استان، برای سرمایه گذاری این گروه در حوزه های معادن کشاورزی و گردشگری اعلام آمادگی کرد.


محمد جواد فدائی شامگاه چهارشنبه 98/08/29 با اشاره به ابراز علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران چینی برای کار در استان کرمان، عنوان کرد: 42 ماده معدنی در استان کرمان وجود دارد، 6 میلیارد تن ذخیره معدنی ماست و سالی 60 میلیون تن استخراج ماده معدنی داریم.

وی ادامه داد: آهن، مس، تیتان، کرومیت و ذغال سنگ از مواد معدنی مهم استان هستند و صنایع معدنی وابسته به آنها را هم داریم، همچنین زنجیره تولید فولاد در استان کامل است، لذا زمینه‌های زیادی برای فعالیت در این زمینه آماده است.

فدائی تصریح کرد: در زمینه سیستم‌های انتقال و تصفیه آب هم کارهای زیادی می‌توان انجام داد از جمله انتقال آب از خلیج فارس به کرمان که در دست اجراست و مواردی هم در حال مطالعه قرار دارند که شرکت چینی می‌تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری داشته باشد.

استاندار کرمان گفت: در بحث کشاورزی به دنبال روش‌های مدرن هستیم به ویژه کشت گلخانه‌ای از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: به لحاظ تولید انرژی خورشیدی و بادی، استان کرمان بهترین موقعیت را در کشور دارد و 300 روز آفتابی بهترین مکان را برای نیروگاه‌های خورشیدی فراهم کرده است.

استاندار کرمان، سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع آلومینیوم و پتروشیمی را به گروه سرمایه‌گذاری چینی پیشنهاد داد.

فدائی اظهار امیدواری کرد که سفر سرمایه‌گذاران چینی به کرمان منجر به آشنایی بیشتر آنها با ظرفیت‌های استان و ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و فعالیت‌های اقتصادی شود.

سرمایه‌گذار چینی نیز به فعالیت‌های اقتصادی خود در شهرستان رفسنجان و استان هرمزگان اشاره داشت و برای همکاری جهت تولید 200 هزار تن آهن اسفنجی در استان کرمان اعلام آمادگی کرد.
وی به سرمایه‌گذاری خود در حوزه توزیع و تولید برق اشاره داشت و خواستار حمایت استانداری برای فعالیت‌ این شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه برق و تولید سیم‌های آلومینیوم شد.

 

تعداد بازدید : 825

ثبت نظر

ارسال