Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 18 و 35 دقیقه

اقدامات EGA در سال 2019:

از فرآوری باطله تا راه‌اندازی خط کشتی‌رانی

از فرآوری باطله تا راه‌اندازی خط کشتی‌رانی

باشگاه آلومینیوم: سال 2019 برای شرکت EGA سالی پر از رویداد بود. این شرکت در ماه مِی از آغاز به کار تاسیسات جدید سنگ‌شکن و پیش‌فرآوری باطله دیگ احیا (SPL) به ارزش 15 میلیون دینار خبر داد.

یکشنبه 3 آذر 1398 ساعت 20:16

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین و به نقل از Fastmarkets MB، واحد جدید فرآوری باطله شرکت EGA، باطله دیگ احیا (SPL) را برای استفاده مجدد صنعت داخلی سیمان پیش‌فرآوری می‌کند. این واحد متشکل از سنگ‌شکنی با ظرفیت خرد کردن 60 هزار تن باطله دیگ احیا است.

شرکت EGA از سال 2010 با شرکت‌های سیمان امارات متحده عربی همکاری داشته است. سال گذشته این شرکت بیش از 41 هزار تن باطله دیگ احیا به شرکت‌های سیمان تحویل داد و حجم انباشته سال‌های گذشته را کاهش داد. این واحد جدید سنگ‌شکن و پیش‌فرآوری در سایت Al Taweelah واقع شده است.

در ماه ژوئن شرکت EGA و Abu Dhabi Ports از بزرگ‌ترین کشتی باری در بندر خلیفه (بین ابوظبی و دبی) استقبال کردند؛ EGA برای واردات بوکسیت مورد نیاز پالایشگاه جدید شروع به استفاده از کشتی‌هایی در ابعاد کیپ‌سایز کرده است. این کشتی با نام Cape Taweelah اولین کشتی کیپ‌سایز بارگیری شده با تمام ظرفیت در بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است.

شرکت EGA بوکسیت را برای تامین مواد اولیه پالایشگاه آلومینای Al Taweelah از جمهوری گینه وارد می‌کند. استفاده از کشتی‌های کیپ‌سایز باعث کاهش هزینه حمل و نقل خواهد شد. کشتی‌های کیپ‌سایز از بزرگ‌ترین کشتی‌های باری در جهان هستند. این کشتی‌ها 300 متر طول و 50 متر عرض و توان حمل حدود 180 هزار تن بوکسیت دارند.

به گفته عبدالله کلبان مدیر اجرایی و مدیر عامل شرکت EGA، «رسیدن کشتی Cape Taweelah لحظه مهمی برای شرکت است، اما در سال‌های آینده دیدن این کشتی‌های بزرگ در بندر خلیفه عادی خواهد بود. خوشحالیم که Abu Dhabi Ports به نیاز ما برای کشتی‌های کیپ‌سایز رسیدگی کرد و تصمیم به توسعه قابلیت‌های بندر خلیفه گرفت که به طور گسترده‌تر به تجارت در ابوظبی و امارات متحده نیز کمک می‌کند.»

واحد Al Taweelah اولین پالایشگاه آلومینا در امارات متحده و دومین در خاورمیانه است. این واحد، بوکسیت را به آلومینا تبدیل می‌کند و انتظار می‌رود بعد از تکمیل ظرفیت، حدود 40 درصد نیاز آلومینای EGA را تامین کند. برای ساخت این پالایشگاه، شرکت EGA حدود 3.3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرد که در ماه آوریل به بهره‌برداری رسید.

شرکت K-Line و واحد امارات آن با نام Sharaf Shipping کشتی Cape Taweelah را مدیریت می‌کنند؛ این کشتی یکی از چندین کشتی‌های کیپ‌سایز ساخته شده برای انتقال بوکسیت مورد نیاز EGA به امارات است.

در بخش پایین‌دستی، واحد ذوب EGA نقش آلومینیوم امارات را در صنعت خودروسازی اروپا در نمایشگاه GIFA در Düsseldorf آلمان در پایان ماه ژوئن پررنگ‌تر کرد. این شرکت به طور مستقیم آلومینیوم دو شرکت خودروسازی اروپایی و همچنین بیش از 15 شرکت تولیدکننده قطعات خودرو در زنجیره تامین صنعت خودروسازی اروپا را تامین می‌کند. اروپا سهم حدود 25 درصدی از فروش جهانی این شرکت دارد. تقریبا یک سوم محصولات صادر شده EGA به اروپا در بخش خودروسازی مصرف می‌شود.

این شرکت از سال 1979 همزمان با شروع به کار واحد ذوب جبل علی صادرات آلومینیوم به اروپا را آغاز کرده و حالا بیش از 10 درصد نیاز آلومینیوم اولیه اروپای غربی را تامین می‌کند. با وجود فروش مستقیم آلومینیوم به شرکت‌های خودروسازی و تولیدکنندگان قطعات در زنجیره تامین آن‌ها، تقریبا تمام تولیدکنندگان اصلی خودرو در اروپا از آلومینیوم ساخت امارات در خودروهای خود استفاده می‌کنند.

همچنین شرکت EGA یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان محصولات آلیاژی ریختگی برای صنایع خودروسازی در سراسر جهان و دارنده گواهی استاندارد IATF 16949:2016 است؛ این یک استاندارد جهانی است که توسط صنعت خودروسازی ایجاد شده تا از مدیریت کیفیت هرچه سخت‌گیرانه‌تر در زنجیره تامین جهانی خودروسازی اطمینان حاصل شود.

 

تعداد بازدید : 863

ثبت نظر

ارسال