Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 3 و 59 دقیقه

مجمع عمومی عادی سالیانه سندیکای صنایع آلومینیوم ایران:

از عضو گیری ضعیف تا عدم پرداخت حق عضویت‌ها در سال جاری/ نقش سندیکا در تعدیل قیمت آلومینیوم

از عضو گیری ضعیف تا عدم پرداخت حق عضویت‌ها در سال جاری/ نقش سندیکا در تعدیل قیمت آلومینیوم

باشگاه آلومینیوم: مجمع عمومی عادی سالیانه سندیکای صنایع آلومینیوم ایران با حضور بیش از 25 شرکت فعال در حوزه آلومینیوم در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به منظور تعیین بازرس، تعیین میزان حق عضویت برای شرکت‌های بالادستی و پایین‌دستی، گزارش هیئت مدیره، گزارش بازرس، طرح و تصویب بیلان مالی سال 1397، تعیین روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی و دعوت‌نامه‌ها، بحث و بررسی پیرامون خط مشی آتی سندیکا برگزار شد.

شنبه 19 بهمن 1398 ساعت 21:48

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، در این مجمع نمایندگان شرکت‌های آلومینیوم پارس، آلومینیوم المهدی، آلومینیوم ایران (ایرالکو)، نورد آلومینیوم اراک، صنایع آلومینیوم خاتم اراک، مجتمع آلومینیوم البرز، پانیذسازان البرز، نوین گداز امین، زسانا صنعت اشتهارد، روان گداز پردیس، رنگین پروفیل کویر، آبسکون، آلومینیوم هزار، آلومینیوم مازندران، انجمن دایکست ایران، ایمیدرو، اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران و ... حضور داشتند.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران: تعداد اعضای سندیکا به دلیل قوانین تصویب شده، کاهش یافته است

هوشنگ گودرزی، رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران ضمن خوشامدگویی به مدیران حاضر در این مجمع، با رای حاضرین آوازی و مارکاریان را به عنوان ناظرین و رضایی را به عنوان منشی این مجمع معرفی کرد.

وی گفت: سندیکا در راستای تکالیف ذاتی و تشکلی خود همواره در جهت حمایت از منافع جمعی گام برداشته و هیئت مدیره وفق وظایف محوله از طرف مجامع و اعضا تلاش کرده تا در جهت رفع موانع تولید و کسب‌وکار اعضا، صنف و صنعت گام بردارد. در این راستا هیئت مدیره در سال 1397 با تشکیل حدود 22 جلسه داخلی که به صورت حداقل ماهیانه دو بار در دفتر سندیکا برگزار شده و همچنین جلسات متعددی با مسئولین، نهادها، ارگان‌ها و وزارت صمت سعی داشته که این موانع را برطرف کند.

مدیراجرایی شرکت آلومینیوم پارس توضیح داد: با توجه به روند تولید آلومینیوم در کشور و عدم تناسب در نظام تولید و تقاضا یکی از دغدغه‌های سندیکا مبحث قیمت‌گذاری و توزیع و تامین مواد اولیه در بازار داخلی است که در سال‌های گذشته زمان‌بندی مشخصی در نظام عرضه و تقاضا وجود نداشته و به همین خاطر سبب ایجاد نوسانات و کمبود در تامین مواد اولیه صنایع شده است که صدمات بسیاری را به بدنه صنعت آلومینیوم وارد کرده است؛ به همین خاطر، سندیکا تلاش کرده که عرضه را افزایش دهد و قیمت آلومینیوم را به حداقل خود برساند.

دبیر سندیکای صنایع آلومینیوم ایران: نقش تاثیرگذار سندیکا در تعدیل قیمت آلومینیوم

ابوالفضل رضایی عنوان کرد: سندیکا با کمک شرکت‌های توزیع‌کننده به خصوص شرکت آلومینیوم ایران، توانسته ثبات نسبی در بازار عرضه و تقاضای آلومینیوم ایجاد کند، همچنین با برگزاری جلسات مستمر با وزارت صمت، ستاد تنظیم بازار، بورس کالا، شورای رقابت و ... به منظور حمایت از تولید و بازار داخلی با اصلاح نظام تقاضا، سامانه بهین‌یاب و تخصیص سهمیه به واحدهای فعال تلاش کرده به مشکلات تولیدکنندگان رسیدگی و موانع موجود در کشور را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: با فعالیت‌هایی که سندیکا در سال 1397 انجام داده شاهد تعدیل فرمول‌های قیمت‌گذاری آلومینیوم در کشور هستیم که علاوه بر افزایش توان تولید از خام‌فروشی صنایع بالادستی نیز کاسته شده است و از این طریق صدمات و نوسانات قیمت آلومینیوم را به حداقل رسانده‌ایم.

بازرس سندیکا: اعضا حق عضویت خود را پرداخت نمی‌کنند

امیرسعید میرمطهر اذعان کرد: این تشکل در جهت حمایت از تولیدکنندگان فعالیت می‌کند و به جهت افزایش تولید و اشتغال در کشور به نقش‌آفرینی می‌پردازد و به منظور ارتباط هرچه بیشتر سندیکا با بدنه و قشرهای مختلف صنعت آلومینیوم سعی شده با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به مسائل و مشکلات هر صنف رسیدگی و آن‌ها را برطرف کند که البته برای انجام این امور نیاز به حمایت بیش از پیش تولیدکنندگان و فعالان این حوزه داریم.

وی تصریح کرد: پرداختی حق عضویت اعضا به صورت متداول صورت نگرفته که این امر موجب توقف در اجرای طرح‌های آتی سندیکا، عدم پویایی لازم و عدم به کارگیری از نیروهای مجرب و متخصص شده است. به همین خاطر در مجمع باید حق عضویت مشخص شود.

عضو هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران: دلیل عدم پرداخت اعضا مشخص است

مارکاریان تاکید کرد: سیاست‌های سندیکا عمدتا در حمایت از برخی حوزه‌ها و صنوف بوده است به همین خاطر، به عقیده من، دلیل عدم پرداخت برخی از شرکت‌ها کاملا مشخص است. سندیکا ۵۰ نفر عضو دارد در صورتی که شرکت‌های فراوان و بی‌شماری در حال حاضر در زمینه تولید محصولات آلومینیومی در کشور فعالیت می‌کنند و تعداد شرکت‌ها با تعداد اعضای سندیکا سنخیت ندارد.

وی بیان کرد: امسال شاهد ریزش اعضا بودیم که دلیل اصلی آن قانونی است که اتاق بازرگانی تصویب کرده، بدین معنا که انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها نمی‌توانند عضو سندیکا شوند.

رئیس انجمن دایکست ایران در خصوص مبحث عدم پرداخت حق عضویت انجمن دایکست مباحثی را مطرح کرد و پرسید: در زمینه دریافت بدهی‌ها چه اقداماتی از سوی سندیکا صورت گرفته است؟ و این ضعف از سوی اعضا نیست بلکه سندیکا در این زمینه عملکرد ضعیفی داشته است.

میرمطهر بازرس سندیکا در جواب مارکاریان گفت: در دوره‌های گذشته اقداماتی در جهت دریافت حق عضویت انجام شد و در مجموع حق عضویت دریافتی در سال جاری از سوی اعضا کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است که به این ترتیب امکان رشد و انجام فعالیت‌ها از میان رفته است.

وی افزود: حضور نمایندگان مختلف هر صنف در این تشکل الزامی است که حضور محدود نمایندگان دایکست و اسملتر مشهود است.

مدیرعامل شرکت آبسکون: عملکرد ضعیف سندیکا در زمینه عضوگیری مشهود است

هبت‌الله فاضلی اظهار کرد: در زمینه عضوگیری عملکرد سندیکا ضعیف بوده، درحالی که در سال جاری باید اعضا به بیش از ۱۰۰ می‌رسید و این هدف تحقق پیدا نکرد.

وی بیان کرد: سندیکا در تنظیم بازار نقش موثری داشته است و در سال گذشته با اقدامات خود توانست قیمت شمش آلومینیومی را از ۳۸ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به ۲۲ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم برساند و این تلاش سندیکا بسیار تاثیر گذار بوده است.

اعضای حاضر در این مجمع در خصوص حق عضویت پیشنهاداتی ارائه دادند

آوازی، عضو هیئت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران، عنوان کرد: حق عضویت هشت میلیون تومانی سالیانه که برای سندیکا مشخص شده، چیزی حدود روزانه ۲۰ هزار تومان می‌شود که مبلغ بسیار کمی است.

وی تصریح کرد: ما در سندیکا اهدافی داشتیم که شامل ایجاد بخش حقوقی، کارگری، مالی و ... می‌شد که به دلیل پرداخت نشدن حق عضویت‌ها اینگونه اقدامات به تاخیر افتاد.

قنطار مدیرعامل شرکت پانیذسازان اذعان کرد: سندیکا باید جاذبه داشته باشد و تعیین حق عضویت بالا تنها دافعه‌ای است که مانع از جذب افراد و شرکت‌ها می‌شود. باید حق عضویت‌ها به گونه‌ای باشد که شرکت‌های پایین‌دستی به حضور در این سندیکا تمایل بیشتری نشان دهند و هر سال ما با کاهش اعضا مواجه نشویم.

مشخص کردن بازرس

در مجمع مذکور، هیئت مدیره و بازرسان بخشی از فعالیت‌های انجام شده را گزارش دادند و همچنین صورت‌های مالی و بودجه پیشنهادی مطرح شد و قرار شد اعضای هیئت مدیره در مورد آن تصمیم‌گیری کنند. در نهایت نیز چند نفر به عنوان بازرس داوطلب شدند که رای گیری در این زمینه انجام شد و حمیدرضا مقدسی از شرکت آلومینیوم ایران و روح ا... هاشمی از شرکت آلومینیوم‌ هزار به عنوان بازرسان اصلی و امیرسعید میرمطهر از شرکت رنگین پروفیل کویر به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد.

 

تعداد بازدید : 811

ثبت نظر

ارسال