Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 17 و 36 دقیقه

یک تولید کننده ظروف آلومینیوم:

از ضایعات برای تولید ظروف آلومینیومی استفاده می‌کنیم/ قادر به رقابت در زمینه تولید ظروف آلومینیومی نیستیم

از ضایعات برای تولید ظروف آلومینیومی استفاده می‌کنیم/ قادر به رقابت در زمینه تولید ظروف آلومینیومی نیستیم

باشگاه آلومینیوم: مدیرعامل شرکت بیدی گفت: تولیدکنندگان ظروف آلومینیومی در کشور امکان خرید دستگاه‌ها و ماشین‌آلات نوین را ندارند به همین خاطر، محصولات تولیدی در کشور قابلیت رقابت با سایر کشورهای تولیدکننده و فعال در این زمینه را نخواهند داشت، باید در نظر داشت که با تکنولوژی قدیمی نمی‌توان محصولاتی با کیفیت استانداردهای اروپایی و بین‌المللی تولید کرد.

سه شنبه 15 بهمن 1398 ساعت 19:48

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، محمدرضا بیدی در گفت‌وگو با این پایگاه خبری ، اظهار داشت: از سال 1387 وارد حوزه تولید ظروف آلومینیومی شدیم و تولیدات باکیفیت و در تناژ بالایی داشتیم اما در سال جاری به دلیل مشکلات مالی و نداشتن نقدینگی کافی، مجبور شدیم میزان فعالیت شرکت را کاهش بدهیم.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته، مشکل تامین اعتبار داشتیم البته وعده‌هایی در جهت امکان دریافت وام‌های کم بهره بانکی به منظور توسعه فعالیت به ما دادند اما هیچگاه نتوانستیم آن اعتباراتی که قرار بود به ما تعلق بگیرد را دریافت کنیم.

مدیرعامل شرکت بیدی عنوان کرد: دستگاه‌هایی که برای تولید ظروف آلومینیومی در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، قدیمی و فرسوده است که به روزرسانی نشده‌اند و البته امکان خرید دستگاه‌های نوین را نیز نداریم.

بیدی مطرح کرد: در سایر کشورها، تولیدکنندگان دستگاه پرس خودکار در اختیار دارند و به همین خاطر، میزان تولیدات و سرعت فعالیت آن‌ها بسیار بیشتر از شرکت‌های ایرانی است که به صورت سنتی و با دستگاه‌های فرسوده فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان ظروف در کشور از ماشین‌آلات قدیمی استفاده می‌کنند و به همین خاطر نمی‌توانیم در بازارهای بین‌المللی به رقابت بپردازیم زیرا محصولات آلومینیومی تولید شده در کشور به دلیل نداشتن تجهیزات مناسب، باکیفیت پایین تولید می‌شود به همین خاطر، امکان رقابت با محصولات باکیفت سایر تولیدکنندگان در کشورهای دیگر برای ما وجود ندارد.

استفاده از مواد اولیه خالص به صرفه نیست

مدیرعامل شرکت بیدی مطرح کرد: در سال جاری، میزان تولید ظروف آلومینیومی در کشور کاهش یافته اما به دلیل کمبود بازار و قیمت پایین ظروف آلومینیومی میزان فروش افزایش یافته است.

بیدی عنوان کرد: میزان تولید ظروف آلومینیومی در سال‌های گذشته، بسیار بیشتر بود اما در سال جاری، علی‌رغم قیمت پایین ظروف تولید شده و به دلیل رکود اقتصادی موجود در کشور، امکان فعالیت اقتصادی و تولیدی از بسیاری از فعالان این حوزه گرفته شد و میزان تولیدات در این زمینه محدود شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ضایعات آلومینیومی مواد اولیه‌ ما را تشکیل می‌دهند و معمولا اینگونه ضایعات را به صورت شمش‌های ضایعاتی خریداری و تبدیل به ظروف آلومینیومی با کیفیت مناسب می‌کنیم، به گونه‌ای که این مواد آلومینیومی به طور مجدد به چرخه اقتصادی کشور باز می‌گردند.

مدیرعامل شرکت بیدی توضیح داد: برخی از تولیدکنندگان این حوزه از ورق‌های آلومینیومی به عنوان ماده اولیه، برای تولید ظروف استفاده می‌کنند اما ظروف تولید شده با این ماده اولیه، قیمت تمام شده بسیار بالایی دارند که با توجه به شرایط اقتصادی و رکود موجود در کشور، تولید محصولات آلومینیومی با قیمت بسیار بالا به دلیل اینکه تقاضایی برای آن وجود ندارد، مقرون به صرفه نیست.

بیدی اظهار کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار بر میزان فروش ظروف آلومینیومی در کشور، افزایش قیمت مس است، به این جهت که در سال جاری قیمت مواد اولیه مسی در کشور افزایش چشم‌گیری یافته و به‌ تبع آن، قیمت ظروف مسی نیز رشد داشته است به همین خاطر، مردم قادر به خرید این ظروف نیستند.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت اسمی شرکت یک هزار و 72 تن در سال است که در سال جاری به دلیل رکود و افزایش قیمت مواد اولیه، با 20 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنیم و با اینکه در گذشته می‌توانستیم در سه نوبت فعالیت کنیم اما در حال حاضر، مجبور به کاهش و تعدیل پرسنل شده‌ایم. 

مدیرعامل شرکت بیدی در پایان گفت: برای تولید ظروف آلومینیومی، شمش ضایعاتی عراقی خریداری می‌کنیم که این مواد اولیه به راحتی در اختیار ما قرار نمی‌گیرد، به گونه‌ای که در برخی ماه‌ها شمش ضایعاتی به میزان زیادی در بازار توزیع می‌شود و در برخی ماه‌ها با ممنوعیت واردات مواجه و این مواد اولیه در کشور، نایاب می‌شود. از طرف دیگر، عدم ثبات قیمتی مواد اولیه آلومینیومی موجب شده میزان ریسک برای خرید و سرمایه‌گذاری در زمینه تولید محصولات آلومینیومی در کشور افزایش یابد همچنین میزان نقدینگی شرکت در سال جاری به شدت کاهش یافته است که مجموع این عوامل در کاهش میزان فعالیت ما در سال جاری تاثیر گذاشته است.

 

تعداد بازدید : 1151

ثبت نظر

ارسال