Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 23 و 36 دقیقه

از حضور در بازارهای جهانی محروم شده‌ایم

از حضور در بازارهای جهانی محروم شده‌ایم

باشگاه آلومینیوم: مدیرعامل شرکت والاد گفت: در حال حاضر، شرایط بازار داخلی به دلیل کاهش میزان ساخت‌وساز و وضعیت نامناسب اقتصادی، در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و در این شرایط، قطعا بازارهای صادراتی می‌توانست به توسعه و پیشرفت این صنعت کمک کند که متاسفانه به دلیل نداشتن ارتباطات سیاسی مناسب این امکان نیز از ما دریغ شده است.

دوشنبه 16 دی 1398 ساعت 5:26

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین محمد حسین فریور در گفت‌وگو با این پایگاه خبری، اظهار داشت: رشد شرکت (از لحاظ کمی و کیفی) همواره به صورت تدریجی بوده اما در سال‌هایی، توسعه شرکت شتاب بیشتری به خود گرفته است؛ به طور مثال، در سال 1393 بخش طراحی و تولید سیستم‌های آلومینیومی در، پنجره و نما را در شرکت راه‌اندازی و فعال کردیم و در سال 1396 نیز کارخانه شقایق که کارخانه تولید پروفیل است، را خریداری کردیم.

مدیرعامل شرکت والاد توضیح داد: در حال حاضر، تمام تولیدکنندگان در، پنجره و نما با مشکلات مالی و عدم ثبات بازار مواجه هستند؛ به گونه‌ای که از لحاظ فروش و تقاضا شاهد کاهش چشمگیری در سال‌های اخیر بوده‌ایم و این امر به فعالیت تولیدی این صنف آسیب‌هایی وارد کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که نوسانات قیمتی شدیدی در بازار وجود داشته باشد، میزان تقاضا برای خرید محصولات نیز دچار بی‌ثباتی می‌شود و در این مواقع، مدیر یک مجموعه تولیدی نمی‌تواند برنامه‌ای جهت تجهیز و به‌روز‌رسانی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات کارخانه داشته باشد.

فریور اذعان کرد: عاملی که می‌توانست نابه‌سامانی بازار داخل را برطرف کند و موجب بهبود میزان فروش شود، صادرات بود که متاسفانه به دلیل نداشتن ارتباط بانکی با سایر کشورها، بازارهای کشورهای همسایه را نیز از دست دادیم البته عوامل سیاسی و ممنوعیت‌های وضع شده از سوی دولت نیز آسیب‌های زیادی را به بخش صادرات وارد کرد. این در حالی است که کیفیت محصولات تولیدی در شرکت ما به سطح مطلوب و قابل قبولی رسیده و امکان صادرات به کشورهای همسایه و حتی برخی از کشورهای اروپایی برای ما وجود دارد.

مدیرعامل شرکت والاد در خصوص سطح کیفی طراحی در و پنجره‌های تولید داخلی، تصریح کرد: در سال‌های اخیر، اقدامات مناسبی در زمینه طراحی و مهندسی در و پنجره‌ها در کشور صورت گرفته است اما باید بپذیریم که سابقه طراحی و تولید سیستم‌های نما، سابقه و قدمت چندانی ندارد و زمان بیشتری را می‌طلبد تا به کیفیت مطلوب در این زمینه برسیم.

وی بیان کرد: تولید سیستم‌های در، پنجره و نما در کشورهای اروپایی، 100 سال قدمت دارد؛ در حالی که در کشور ما تنها 10 سال است که از اینگونه سیستم‌ها برای طراحی و تولید در و پنجره استفاده می‌شود. به همین خاطر، نباید اقدامات تولیدی که در کشور انجام می‌شود را با کشورهای اروپایی مقایسه کنیم. مسلما ما نیاز به زمان بیشتری داریم تا به آن میزان از توسعه و رشد دست یابیم؛ اقدامات صورت گرفته، در این زمینه بسیار امیدوارکننده است.

فریور با اشاره به نقش قابل توجه تکنولوژی در حوزه در و پنجره، اظهار کرد: تنها 40 درصد از در و پنجره‌های موجود در کشور با روش‌های سنتی و قدیمی تولید شده‌اند و بقیه آن با استفاده از تکنولوژی‌های نوین طراحی و ساخته شده‌اند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل شرکت والاد در ادامه بیان کرد: اکنون برای واردات ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های روز دنیا، چالش‌های بی‌شماری داریم؛ به همین خاطر، بخشی از تکنولوژی‌های مورد استفاده در کشور بسیار قدیمی و کهنه هستند. به منظور به‌روزرسانی تکنولوژی‌های تولید، نیاز داریم که از خدمات سایر کشورها استفاده کنیم اما به دلیل عدم ارتباط سیاسی و اقتصادی مطلوب با سایر کشورهای جهان نمی‌توانیم در این خصوص کارآمد باشیم. همچنین، با توجه به ظرفیت‌‌های موجود قطعا نمی‌توانیم ماشین‌آلات تولید در و پنجره را در کشور داخلی‌سازی کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: برای مثال، ما می‌دانیم چه نوع پلی‌آمیدی برای تولید در و پنجره‌های ترمال‌بریک نیاز داریم اما زمانی که امکان وارد کردن آن پلی‌آمید برای ما وجود ندارد، در حقیقت، فرآیند تولید دچار وقفه می‌شود؛ همچنین به دلیل قدیمی بودن ماشین‌آلات موجود در کشور، امکان تولید پلی‌آمید با کیفیت مطلوب را نداریم و در نهایت، با استفاده از تکنولوژی قدیمی که در اختیار داریم، پلی‌آمیدی را تولید می‌کنیم که با تولیدات به‌روز شده، همخوانی ندارد.

فریور اذعان کرد: با اینکه روند استانداردسازی پروفیل در و پنجره در کشور به کندی انجام می‌شود، اما با این حال، ما به این روند بسیار خوش‌بین هستیم؛ زیرا اقدامات اساسی و زیربنایی در این زمینه انجام شده است و در سال‌های آتی حتما این حوزه با سرعت بیشتری پیشرفت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت والاد عنوان کرد: در سال جاری، بازار خرید و فروش در و پنجره بسیار محدود شده است، به همین خاطر بسیاری از همکاران ما سعی می‌کنند قیمت محصولات تولید شده را کاهش دهند. با توجه به اینکه قیمت و کیفیت دو مولفه کاملا وابسته به هم هستند، نمی‌توان محصولی را با قیمت پایین و کیفیت بالا تولید کرد؛ در نتیجه شاهد کاهش کیفیت برخی محصولات نیز در حوزه تولید در و پنجره هستیم. طبیعی است اگر تقاضا بهبود پیدا کند، کیفیت نیز ارتقا خواهد یافت.

 

 

تعداد بازدید : 1599

ثبت نظر

ارسال