Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 1 و 56 دقیقه

آتش‌سوزی جزیی در آلومینیوم جنوب

آتش‌سوزي جزيي در آلومينيوم جنوب

باشگاه آلومینیوم: توضیحات روابط آلومینیوم جنوب در این خصوص

جمعه 27 تیر 1399 ساعت 2:26

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از روابط عمومی آلومینیوم جنوب: غروب روز سه شنبه مورخ 24 تیر ماه در واحد HTM کارخانه آلومینیوم جنوب واقع در شهرستان لامرد که همچنان در اختیار پیمانکار بوده و به کارخانه تحویل نشده است در مرحله تست روغن داغ، آتش سوزی محدودی اتفاق افتاد که خوشبختانه بدون تلفات جانی و با حد اقل خسارات مالی مهار گردید.

بر پایه بررسی های کارشناسی آتش سوزی نتیجه نشت روغن از محل اتصالات بدنه یکی از شیرها و به دلیل بالاتر بودن دمای روغن از نقطه احتراق ( فلش پوینت ) حادث شده است.

علیرغم رعایت تمام موارد پیشگیری، چنین حوادث جزئی در کارخانجات بزرگ صنعتی اجتناب ناپذیر است، خوشبختانه این حادثه بدون هیچگونه آسیب و تلفات جانی بوده و خسارات مالی نیز محدود به 3 عدد شیر کنترل و 4 عدد شیر کروی ( گلوب ولو ) می باشد.

در انتها لازم به ذکر است حریق جزئی فوق به هیچ عنوان مانع از عملیات تولید نبوده و شرکت کما فی السابق مطابق روال عادی خود در حال تولید بوده و همچنانکه از ابتدای سال جاری در راستای تحقق شعار جهش تولید هرگز از تلاش دست برنداشته در ادامه نیز با قدرت و با حمایت سهامداران و اعضای محترم هیات مدیره محکم تر از قبل در این مسیر حرکت خواهد کرد.

متاسفانه برخی از رسانه های محلی و داخلی  بدون کسب اطلاع دقیق از علل و حجم این آتش سوزی با درج مطالبی نا صحیح خوراک تبلیغاتی برای رسانه های معاند فراهم آورده اند که جای تأمل دارد. 

تعداد بازدید : 712

ثبت نظر

ارسال