Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 19 و 8 دقیقه

ابتکار شرکت تولید باتری‌های لیتیومی

ابتکار شرکت تولید باتری‌های لیتیومی

باشگاه آلومینیوم: شرکت‌های هیدرو و نورث ولت برای بازیافت باتری و آلومینیوم از باتری‌های لیتیومی، سرمایه‌گذاری مشترکی را در قالب شرکت «هیدرو ولت» انجام داده‌اند. این شرکت نوپا قرار است از سال ۲۰۲۱ به قطب بازیافت باتری‌های لیتیومی در نروژ تبدیل شود.

چهارشنبه 21 خرداد 1399 ساعت 13:19

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از دنیای اقتصاد، پایگاه خبری نورث‌ولت اعلام کرد که شرکت هیدرو‌ولت با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های هیدرو و نورث ولت به منظور بازیافت مواد باتری و آلومینیوم از بازار وسایل نقلیه برقی در نروژ ایجاد شود. این مرکز بازیافت در نروژ از سال ۲۰۲۱ شروع به کار می‌کند. شرکت هیدرو ولت با سرمایه‌گذاری شرکت آلومینیومی هیدرو در شرکت نورث ولت که در زمینه تولید باتری‌ فعالیت می‌کند در سال ۲۰۱۹ ایجاد شد. این سرمایه‌گذاری برپایه پیشرفت فناوری‌های صنایع چرخشی و جریان مواد بین صنایع استوار است.

هیدرو ولت باتری‌هایی را بازیافت خواهد کرد که در بازار وسایل نقلیه الکتریکی نروژ مورداستفاده قرار گرفته‌اند. این فناوری یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در این زمینه خواهد بود.

ایما نهرن‌هایم، مدیر ارشد محیط‌زیست و مسوول واحد تجاری بازیافت «ریولت» در شرکت نورث ولت گفت: «چشم‌انداز نورث ولت برای سال ۲۰۳۰ این است که ۵۰ درصد از مواد اولیه ما از باتری‌های بازیافتی تامین شود. مشارکت با هیدرو برای تامین مواد اولیه، قبل از اینکه باتری‌های خودمان به مرحله بازیافت برسد و به خودمان برگردد بسیار مهم است.»

شرکت نورث ولت در نظر دارد از طریق پروژه ریولت نیاز به مواد خام اولیه‌ که از معادن استخراج می‌شود را کاهش دهد. در عین حال تضمین و بهبود تامین مواد اولیه و کاهش ردپای تخریبی بر محیط زیست در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از دیگر اهداف این پروژه است. در راستای دستیابی به این اهداف شرکت هیدرو ولت، کارخانه‌ آزمایشی بازیافت با ظرفیت محدود در فازهای مختلف در اواخر سال جاری تاسیس می‌کند و پس از آن یک کارخانه کامل بازیافت را در مقیاس بسیار بزرگ برای باتری‌های لیتیوم‌یونی در سال ۲۰۲۲ در کشور سوئد راه‌اندازی خواهد کرد.

مشارکت بین هیدرو و نورث ولت نمونه‌ای از پتانسیل‌های نوظهور برای هم‌افزایی بین صنایع مختلف است زیرا این روش کمک می‌کند چرخ اقتصاد اروپا بیش ازپیش بچرخد و باعث رهایی از آلاینده‌های کربنی شود.

آروید ماس، معاون اجرایی انرژی و توسعه شرکت هیدرو گفت: «هیدرو ولت می‌تواند آلومینیوم را از باتری‌هایی که عمر آنها به پایان رسیده است، بازیافت و وارد چرخه تولید کند و مورد استفاده مجدد قرار دهد. این امر کمک فراوانی به رونق اقتصادی می‌کند و در عین حال باعث می‌شود که اثرات تخریبی که به‌خاطر استخراج فلزات به محیط‌زیست وارد می‌شود کاهش یابد.»

این قطب بازیافت که همه ماشین‌آلات آن خودکار خواهد بود به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که بتواند در مرحله نخست بیش از ۸ هزار تن باتری فرسوده را بازیافت کند و به مرور زمان این ظرفیت را افزایش خواهد داد. بخشی از مواد بازیافت شده در هیدرو ولت به شرکت نورث‌ولت و بخشی دیگر که آلومینیوم بازیافتی است به شرکت هیدرو ارسال خواهد شد.

 

تعداد بازدید : 788

ثبت نظر

ارسال