Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 18 و 5 دقیقه

رونق بازار آلومینای چین پس از رکورد 6 ماهه قیمت آلومینیوم شانگهای

رونق بازار آلومینای چین پس از رکورد 6 ماهه قیمت آلومینیوم شانگهای

باشگاه آلومینیوم: افزایش قیمت آتی آلومینیوم در بورس شانگهای به رونق بیشتر بازار آلومینا در چین کمک کرد و باعث جهش قیمت این محصول در بازار داخلی چین شد، در حالی که آلومینا بازار راکدی را در چین طی چند ماه گذشته تجربه کرده است.

چهارشنبه 25 تیر 1399 ساعت 9:59

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین و به نقل از Fastmarkets MB، پس از افزایش قیمت آتی آلومینیوم در بورس شانگهای به رکورد 6 ماهه پس از 23 ژانویه، فعالیت بازار داخلی آلومینای چین در پایان هفته منتهی به دوم جولای رونق چشم‌گیری داشت.

قیمت آلومینای عیار متالورژیکی به شرط تحویل DDP چین در روز دوم جولای حدود 2 هزار و 300 تا 2 هزار و 330 یوان بر تن (معادل 325 تا 330 دلار بر تن) بود که نسبت به بازه 2 هزار و 250 تا 2 هزار و 280 یوان بر تن در هفته پیش از آن، افزایش داشت. در بازار داخلی آلومینای چین، این اولین افزایش قیمت از 11 ژوئن بود؛ عرضه کافی آلومینا جلوی افزایش قیمت را در این بازار گرفته بود.

افزایش 2.2 درصدی قیمت آلومینا در روز دوم جولای، به جهش قیمت آتی یک ماهه آلومینیوم در این هفته نسبت داده می‌شود. قرارداد آتی آلومینیوم در روز 30 ژوئن به بالاتر از 14 هزار یوان بر تن افزایش یافت و در روز دوم جولای نیز با قیمت 14 هزار و 280 یوان بر تن، رکورد جدیدی را در 6 ماه گذشته ثبت کرد.

شرکت چالکو نیز در روز دوم جولای به صورت رسمی اعلام کرد که حدود 1.8 میلیون تن از ظرفیت تولید آلومینای شرکت‌های زیرمجموعه خود را در وضعیت «تولید انعطاف‌پذیر» قرار می‌دهد. با وجود اینکه فعالان بازار از این تعلیق ظرفیت مطلع بودند، اما این اطلاعیه به جو مثبت روانی در بازار آلومینا افزود. چالکو در پایان ماه ژوئن، حدود یک میلیون تن از ظرفیت پالایشگاه آلومینای Huaxing را به همراه 800 هزار تن از ظرفیت پالایشگاه Shanxi New Material Co متوقف کرد که گفته شده از ماه آوریل به حالت تعلیق درآمده بود.

به گفته یکی از بازرگانان داخلی، قیمت نقدی آلومینا در حال افزایش است. قیمت رایج معاملات حدود 2 هزار و 310 یوان بر تن بود که پس از اعلام چالکو، به 2 هزار و 330 یوان بر تن افزایش یافت. علاوه بر بازار داخلی چین، افزایش قیمت داخلی همراه با افزایش تقاضای وارداتی این کشور، از قیمت خارجی آلومینا نیز حمایت کرد. در روز دوم جولای، شاخص قیمت روزانه آلومینا با شرط تحویل FOB استرالیا حدود 257.99 دلار بر تن ارزیابی شد.

تعداد بازدید : 668

ثبت نظر

ارسال