Fa En پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 15 و 3 دقیقه

سیستم بانکی کشور از تولیدکنندگان حمایت نمی‌کند

سیستم بانکی کشور از تولیدکنندگان حمایت نمی‌کند

باشگاه آلومینیوم: یک فعال صنعت آلومینیوم عقیده دارد: خریداران شمش و بیلت در بورس کالا، مواد اولیه خود را بالاتر از رقبای خود در کشورهای دیگر تامین می‌کنند و حمایت سیستم بانکی کشور برای تامین مواد اولیه به صورت فاینانس وجود ندارد؛ به همین علت تولید کنندگان نقدینگی لازم را نداشته و ناچار به خرید از بازار آزاد با مبالغ بالاتر خواهند بود.

یکشنبه 25 خرداد 1399 ساعت 14:22

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، مهدی عابدی مدیرعامل شرکت آلوم‌ متال اظهار داشت: شرکت اسوه ابتکار فعالیت خود را در سال 1383 آغاز کرد و اکنون با نام آلوم متال در صنعت آلومینیوم فعال است. این مجموعه در زمینه تولید مقاطع صنعتی و ساختمانی فعالیت دارد و علاوه بر آن، خدمات گسترده‌ای را نیز در خصوص طراحی قالب، پوشش پادرکوتینگ و آندایزینگ ارائه می‌دهد.

وی افزود: علی‌رغم خط تولید نوین در این زمینه، برای تولید محصولات خود از ظرفیت خالی سایر شرکت‌ها استفاده می‌کند. چراکه تنوع سفارش‌های مشتریان زیاد بوده و تولید همگی آن‌ها در کارخانه مقرون‌به‌صرفه نیست. محصولات این شرکت عمدتا در صنایع ساختمان‌سازی، دریایی، خودروسازی و نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عابدی در خصوص مشکلات این صنعت، بیان کرد: تامین مواد اولیه با قیمت مناسبی انجام نمی‌گیرد و به همین علت قیمت تمام شده محصول روند افزایشی را طی می‌کند و امکان رقابت با رقبای خارجی وجود ندارد؛ در حالی که شرکت‌ها با استقرار تجهیزات مناسب باید به فکر بازار های خارجی و به خصوص کشورهای همسایه باشند. برای رونق تولید، قانون‌گذار و دولت باید از تولیدکنندگان در امور مالیاتی حمایت نموده و عوارض گمرکی را بر صادرات مواد اولیه افزایش داده و واردات آن را سهل نمایند. همچنین با ایجاد سیستم‌های تشویقی شرکت‌های داخلی را در حوزه‌های مختلف تشویق به استفاده از محصولات داخلی نمایند و در مقابل، سیستم‌های نظارتی باید کیفیت محصولات نهایی را بررسی نمایند تا از نظر کیفیت در حد مطلوب باشند.

وی اذعان کرد: توسعه خوشه‌های صنعتی می‌تواند در حوزه آلومینیوم و ایجاد بهره‌وری بالا و جلوگیری از بی‌نظمی‌های صنعتی موثر باشد. این روش می‌تواند در تولیدات صنایع کوچک‌تر همگرایی ایجاد نموده و در برون‌سپاری سفارشات صنایع مختلف تاثیرگذار باشد. وجود کارخانه‌های مادر و بسیار متعدد و متمرکز تولید کننده در استان مرکزی و شهر اراک و ایجاد ارتباط موثر بین این شرکت‌ها می‌تواند شروعی بر ایجاد خوشه آلومینیومی در کشور باشد.

 

تعداد بازدید : 874

ثبت نظر

ارسال