Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 20 و 44 دقیقه

افزایش پیش‌بینی مازاد عرضه آلومینیوم به ۴ میلیون تن

افزایش پیش‌بینی مازاد عرضه آلومینیوم به ۴ میلیون تن

باشگاه آلومینیوم: پیش از این، Fastmarkets در گزارش‌های پیشین خود اخطار داده بود که خط روند بلندمدت نمودارهای تکنیکالی آلومینیوم که از سال ۱۹۹۹ به مدت ۲۰ سال ادامه داشت، اکنون با بحران کروناویروس آسیب‌پذیر شده است.

سه شنبه 6 خرداد 1399 ساعت 22:21

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین و به نقل از Fastmarkets، خط روند بلندمدت در تحلیل‌های تکنیکالی آلومینیوم، به مدت حدود ۲۰ سال از سال ۱۹۹۹ بدون شکسته شدن ادامه داشته است. اما حالا با در نظر گرفتن بحران کروناویروس، این خط روند آسیب‌پذیر به نظر می‌آید.

مطابق با این خط روند، حمایت قیمت آلومینیوم در سطح یک هزار و ۵۰۰ دلار بر تن بود، اما با ادامه فشار فروش، این سطح حمایتی نیز شکسته شد. پایین‌ترین قیمت آلومینیوم در ماه آوریل به یک هزار و ۴۵۵ دلار بر تن رسید. با این وجود، عواملی برای حمایت از قیمت و ثبات آن وجود دارد. نخست، ظرفیت واحدهای ذوب چین از ماه مارس حدود ۸۵۰ هزار تن کاهش داده شده است. همچنین، طبق روال سالانه، تقاضا در فصل دوم سال افزایش خواهد داشت، گرچه این افزایش در سال جاری نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود.

پیش‌بینی Fastmarkets از تقاضای آلومینیوم در سال جاری نیز با اصلاح کاهشی همراه بوده است. انتظار می‌رود که تقاضای جهانی در سال جاری افت ۷.۱ درصدی داشته باشد؛ تقاضای چین حدود ۵.۴ درصد و سایر نقاط جهان ۹.۱ درصد افت خواهد داشت. در نتیجه، پیش‌بینی مازاد عرضه جهانی به ۴ میلیون تن افزایش یافته است. همچنین، قیمت نقدی آلومینیوم در فصل دوم حدود یک هزار و ۴۵۰ دلار بر تن پیش‌بینی می‌شود.

تعداد بازدید : 665

ثبت نظر

ارسال